دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
معرفي 406 عنوان «کتاب مناسب» برای دانش‌آموزان

ناشران و مولفان حوزه آموزش ابتدايي 807 کتاب با هدف بررسی و معرفی در چهاردهمین کتابنامه رشد دوره ابتدایی به دبيرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشي و تربیتی» ارسال كرده‌اند. داوران تاکنون 406 عنوان کتاب را مناسب تشخیص داده‌اند.-

اكرم موسوي، مسوول كتابنامه رشد دوره ابتدايي با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: مهلت ارسال کتاب‌های آموزشی دوره ابتدایی از سوی ناشران این حوزه به اتمام رسیده است. از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه، 406 اثر مناسب اعلام شده‌اند. چند عنوان اثر دیگر نیز اکنون در چرخه داوری کارشناسان دوره ابتدایی قرار دارند که تا پایان هفته جاری، سرنوشت آن‌ها نیز مشخص و آمار نهایی تعداد کتاب‌های آموزشی مناسب اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: از ميان آثار ارسال شده، گروه‌های درسي علوم تجربی، مهارت‌های زندگی و زبان‌آموزی به ترتیب با هفتاد و یک، شصت و دو و شصت و یک عنوان كتاب، بيشترين تعداد كتاب‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. همچنين گروه تربيت بدني با دو عنوان كتاب، كمترين آمار كتاب‌هاي ارسالي به دبيرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشي و تربیتی» را شامل مي‌شود.

مسوول كتابنامه رشد دوره ابتدايي با بیان این‌‌که «چهاردهمين «كتابنامه رشد» در شهريورماه سال 1391 همراه با نخستين شماره مجلات رشد، در مدارس سراسر كشور توزيع خواهد شد» اظهار کرد: در این دوره از کتابنامه‌ رشد دوره ابتدایی به دلیل حضور کارشناسان دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و آشنایی ناشران بیشتری با این دفتر، علاوه بر ناشران قدیمی، ناشران جدیدی نیز کتاب‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند. بنابراین، تعداد کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه نسبت به سال گذشته بسیار زیاد بود.

موسوی در ادامه سخنانش گفت: درست است که تعداد کتاب‌ها در این دوره بسیار زیاد بود اما متاسفانه تعداد کمی از آن‌ها موفق به کسب عنوان «مناسب» شدند. بنابراین از ناشران آموزشی دوره تحصیلی ابتدایی می‌خواهیم تا با دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی بیشتر ارتباط و تعامل داشته باشند و اهداف خود را با اهداف برنامه درسی آموزش و پرورش همسو کنند تا شاهد انتشار تعداد بیشتری از کتاب‌های مناسب برای دوره تحصیلی ابتدایی باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشي و تربیتی» با هدف تدوین پانزدهمین کتابنامه رشد دوره ابتدایی اکنون در حال دریافت کتاب‌های آموزشی این دوره تحصیلی از ناشران و مولفان کتاب‌های آموزشی است. کتاب‌هایی که با این هدف دریافت شده‌اند اکنون در آستانه داوری قرار دارند. پانزدهمین کتابنامه رشد دوره ابتدایی، مجموعه‌ای از کتاب‌های آموزشی مناسب چاپ نخست 91 – 90 را دربرخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط