دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
کارت الکترونیکی کتاب، یارانه است

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان ارایه کارت رایانه‌ای کتاب به اهل مطالعه را در راستای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها دانست و گفت: سال گذشته تعداد زیادی کارت الکترونیکی به ارزش میلیون‌ها ریال صادر و به اهل قلم اهدا شدند./

احمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در تشریح سیاست‌های اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، صدور کارت الکترونیکی را ترویج فرهنگ مطالعه دانست و اظهار کرد: یارانه‌های حوزه نشر به شکل اعطای تسهیلات و صدور کارت الکترونیکی کتاب محاسبه مي‌شوند و در همین راستا، سال گذشته بیش از هزار و 500 کارت به مبلغ 350 میلیون ریال برای اهل قلم و اصحاب فرهنگ و هنر استان صادر و تحویل داده شدند.
وی افزود: خرید کتاب از ناشران و مولفان نيز یکی از راه‌ها و روش‌های دیگر حمایتی است که از طریق کمیته خرید کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت متمرکز و بر اساس شرایط مشخص انجام می‌شود. سال گذشته نیز بیش از 13 هزار و  700 جلد کتاب در استان خریداری کردیم.

وی درباره برنامه‌های اين اداره کل در حمایت از فرهنگ کتابخوانی در سال گذشته گفت: سعی کردیم روند تالیف و نشر را فعال كنيم و تا آن‌جا که مقدور بود، از جامعه نویسندگان کتاب و اصحاب قلم از جمله مولفان، مترجمان و شاعران تشویق و قدردانی به عمل آوردیم.

سعیدی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فرهنگ مکتوب استان و قدردانی از فعالان حوزه نشر و تجلیل از خادمان و پیشکسوتان و کمک به ارتقای کمی و کیفی آثار منتشر شده، از دیگر فعالیت‌هایی‌اند که سال گذشته برای حمایت و گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام دادیم.

وی گردهمایی فرهنگی را راهکاری مفید و ارزنده برای گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج آن معرفی کرد و گفت: سال گذشته چندین میزگرد تخصصی و کارگاه‌های آموزشی را برای ارتقای حوزه نشر در هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان برگزار کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط