چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
لازمه معرفت‌الله، مطالعه است

امام جمعه هريس در جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان هريس كه با حضور مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان در محل فرمانداري اين شهرستان تشكيل شد، بر مطالعه كردن به عنوان لازمه كسب معرفت‌الله تاكيد كرد.-

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمين «قهرمان احمدي» در اين جلسه با اشاره به اهميت كتاب و كتابخواني گفت: معرفت‌الله ريشه و اساس علمي و عملي تمام تلاش‌هاي انبياست. معرفت‌الله اعظم العبادات است و لازمه اين معرفت، مطالعه است.

مشاور استاندار در امور روحانيت با اشاره به راهكارهاي ارتقاي فرهنگ عمومي اظهار کرد: اگر بخواهيم فرهنگ عمومي در يك جامعه ارتقا يابد، بايد هركس با وظايف فردي، اجتماعي و مديريتي خود آشنا باشد و در ارتقاي آن تلاش كند. فرد نيز با كتابخواني به وظايف خويش آشنا مي‌شود. هنگامي که فرهنگ عمومي در جامعه بالا برود، زندگي در آن جامعه به يك ارزش تبديل مي‌شود.

وي با تاکيد بر ضرورت پيگيري جدي همه مسوولان شهرستان هريس براي ترويج فرهنگ كتابخواني و استفاده از كتابخانه‌ها در اين شهرستان افزود: بايد از تمام فرصت‌هاي موجود از جمله ظرفيت‌هاي استان، شهرستان و همچنين مناسبت‌هاي ملي و مذهبي مختلف در ترويج كتابخواني استفاده کرد.

حسن خدايي، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با قدرداني از فعاليت کارکنان و اعضاي انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان هريس در ارتقاي شاخص‌هاي مختلف ارزيابي كتابخانه‌ها گفت: خوشبختانه برنامه‌ها و طرح‌هاي جامع و اثربخشي توسط نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و اداره كل در سطح استان طراحي شده‌اند كه اميدواريم با اجراي مستمر و دقيق اين طرح‌ها شاهد رونق كتابخواني در جامعه باشيم.

وي درباره كتابخانه‌هاي روستايي گفت: پيگيري‌هاي لازم براي احداث کتابخانه‌هاي روستايي در حال انجام است و از محل مصوبات دور سوم سفرهاي استاني رياست جمهور، راه‌اندازي كتابخانه در روستاهاي پرجمعيت و احداث هفت باب كتابخانه روستايي در جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي استان به تصويب رسيده است.

سپس اکبر پيغامي، فرماندار هريس، با ابراز خرسندي از حضور مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان در جلسات انجمن شهرستان‌ها، از آمادگي كامل فرماندار براي واگذاري زمين‌ سازماني بدون استفاده به منظور راه‌اندازي كتابخانه در مركز شهر خبر داد.

وي همچنين پيشنهادي را مبني بر برگزاري همايشي با حضور افراد موفق در عرصه‌هاي مختلف علمي، اقتصادي و فرهنگي و بررسي ارتباط مطالعه با موفقيت اين افراد در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه مفيد در شهرستان مطرح كرد.

فرماندار هريس با تجليل از شهرداري‌ هريس به دليل پرداخت سهم نيم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداري، از شهرداري خواست تا جديت و تعامل بيشتري با مجموعه كتابخانه‌ها و توسعه كتابخواني در شهرستان داشته باشد.

محمد رحماني، رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان هريس نيز با ارايه گزارشي از فعاليت كتابخانه‌هاي اين شهرستان در سال 90 گفت: در سال 90 نسبت به سال 89 شاهد رشد در تمامي شاخص‌هاي كتابخانه‌اي بوديم، به‌طوري كه در زمينه امانت دادن كتاب 35 درصد، تعداد منابع هفت درصد، تعداد اعضا 32 درصد و تعداد مراجعان 44 درصد رشد داشتيم.

وي نبود نيروي خدماتي تمام وقت و وضعيت نامناسب كوچه مقابل كتابخانه هريس را عمده مشكلات اداري و عمراني كتابخانه‌هاي اين شهرستان عنوان كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط