شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
پنجمين نمايشگاه كتاب‌های اسلامی در قازان روسيه

ناشران آثار اسلامی در روسيه، برگزيده آثار خود را در «پنجمين نمايشگاه كتاب اسلامی» كه در شهر «قازان» روسيه برگزار می‌شود عرضه می‌كنند.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا) به نقل از «روسيا اليوم»، نزديك به 20 ناشر بزرگ اسلامی در روسيه، در «پنجمين نمايشگاه كتاب اسلامی» كه 7 ژوئن (18 خرداد) در شهر قازان برگزار می‌شود شركت می‌كنند.

بزرگترين انتشارات اسلامی روسيه نظير «ايمان»، «مسلم پرس»، «هارون يحيی»، «كتاب» و «مدينه» از شهرهای مسكو، سن پترزبورگ، قازان، يكاترينبورگ و ديگر شهرهای روسيه در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.

«دانشگاه اسلامی روسيه»، «كتابخانه اسلامی نابينايان» و «شورای مذهبی مسلمانان جمهوری داغستان» از ديگر شركت كنندگان در اين نمايشگاه هستند. 

هر سال در اين نمايشگاه تعداد زيادی از مردم شهر قازان شركت می‌كنند و مهمانان اين شهر در روزهای برپايی اين نمايشگاه، برای تهيه كتاب‌های مد نظر و در خور علاقه‌شان در موضوع‌هاي مختلف نظير قرآن كريم، كتاب‌های تفسيری، احاديث، تاريخ اسلامی، ادبيات داستانی و شعر، از اين نمايشگاه بازديد می‌كنند.

در حال حاضر و با توجه به تحولات بيداری اسلامی، «كتاب اسلامی» بسيار در كانون توجه مسلمانان روسيه قرار دارد. غير مسلمانانی كه شناخت فرهنگ اسلامی و نقش آن در تمدن جهانی را دنبال می‌كنند هم توجه ويژه‌‌ای به اين كتاب‌ها دارند.

اين نمايشگاه با حمايت شورای شهر قازان و شورای دينی مسلمانان جمهوری تاتارستان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها