شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸

گونتر گراس که از سوی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات ایالت مکلنبورک – فورپومرن برای سخنرانی در مراسم اهدای جایزه یوهانس اشتلینگ دعوت شده بود ، به دلیل مسايل مربوط به سلامت جسمی در این مراسم حضور نمی‌یابد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، فراکسیون حزب سوسیال دموکرات ایالت مکلنبورک – فورپومرن از این نویسنده برنده نوبل دعوت کرده بود تا برای اهدای جایزه یوهانس اشتلینگ و علیه راست‌گرایی افراطی در تاریخ 19 ژوئن (30 تیر) در قصر شورین حضور یابد و به سخنرانی بپردازد.
 
در پی لغو حضور گراس ، نوربرت نیسری رییس این فراکسیون اظهار كرد: من امیدوارم که گراس هر چه زودتر بهبود یابد و امیدورارم که او احتمالا بتواند در مراسم سال آینده ما حضور پیدا کند. نوربرت نیسری این نویسنده را پس از جار و جنجال‌هایی که بر سر شعر اسراییل ستیز وی برپا شد، دعوت کرده است. در پی سروده شدن شعر «آنچه باید گفته شود» برخی از سیاستمداران این حزب در آلمان با استفاده احتمالی از گراس در مبارزه انتخاباتی حزب سوسیال دموکرات در سال 2013 برای ورود به بوندستاگ مخالفت کرده بودند. 

گراس در این شعر، قدرت اتمی اسراییل را خطری برای صلح جهانی و به ویژه ملت ایران برشمرده بود. در پی انتشار این شعر دولت رژیم اشغالگر صهيونيستي ورود این نویسنده 84 ساله به خاک سرزمین های اشغالی را ممنوع کرد.
 
فراکسیون پارلمان ایالتی در شورین امسال برای هفتمین بار اقدام به اهدای جایزه 2 هزار یورویی یوهانس اشتلینگ می کند. برنده امسال این جایزه هنوز معرفي نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها