دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸

نخستین رمان کاترینا هگنا نویسنده آلمانی با عنوان «طعم دانه های سیب» دستمایه یک اقتباس سینمایی قرار می گیرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، طبق اعلام سخنگوی شرکت سینمایی کنکورد کار ساخت یک فیلم سینمایی با همین نام از  سه شنبه 8 مه (19 اردیبهشت) در مزرعه ای حدفاصل فلنسبورگ و کیل در ایالت شلسویگ – هولشتاین آغاز می‌شود و در اواخر ژوئن در شهرهای هامبورگ ، فرانکفورت و ماربورگ ادامه می‌یابد. 

در نقش های اصلی این اثر سینمایی اقتباسی هانا هرتس اشپرونگ فلوریان اشتتر، بویمر و مرت بکرت ایفای نقش می‌کنند و کارگردانی این فیلم را ویویان نفه برعهده دارد که پیشتر فیلم سینمایی «مرغ های وحشی» را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. 

رمان «طعم دانه های سیب» از زمان انتشارش در سال 2008 به اثری پرفروش بدل شد و تا کنون بیش از 1/1 میلیون جلد فروش داشته است. ماجرای این رمان در مورد زنان سه نسل یک خانواده و سرنوشت سه نسل است که به وسیله یک خانه قدیمی بسیار بزرگ که اسرار ساکنانش را در طول چندین دهه حفظ کرده، به یکدیگر متصل می شوند. نقطه شروع این رمان زمانی است که یک کتابدار جوان پس از مرگ مادربزرگش یک خانه بزرگ قدیمی را به ارث می برد و به این ترتیب سفر به گذشته مادربزرگ این جوان و فامیل او آغاز می شود.
 
کاترینا هاگنا متولد 20 نوامبر 1967 در کارلسروهه است. او در سن 19 سالگی تحصیلات اکادمیک خود را آغاز کرد و در رشته های زبانشناسی و زبان و ادبیات آلمانی در شهرهای ماربورگ، فرایبورگ و لندن تحصیل کرد. وی در سال 1995 تحصیلات خود را در مقطع دکتری به پایان برد و در حال حاضر به عنوان نویسنده آزاد در هامبورگ زندگی می کند. این نویسنده آلمانی در کارنامه ادبی خود چند کتاب دیگر غیرداستانی و کتاب کودک را نیز به ثبت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها