پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
«نگاهی دوباره به روش‌‌ها و فنون تدریس» به چاپ هشتم رسيد

کتاب «نگاهی دوباره به روش‌‌ها و فنون تدریس» اثر حسین خنیفر به چاپ هشتم رسید. نویسنده در این کتاب کوشیده نگاهی متفاوت و جامع به روش‌ها و فنون تدریس داشته باشد و نکاتی درباره آموزش، تدریس و تربیت انسان‌ها به مخاطب ارایه کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،این اثر در کمتر از 10 سال به چاپ هشتم رسیده است.

خنیفر درباره آثاری با موضوع فنون تدریس و دلایل استقبال مخاطبان از این کتاب گفت: حدود 40 عنوان کتاب مطرح با این موضوع در بازار کتاب ایران وجود دارد که همگی حاوی نکات ارزنده‌ای هستند اما از ویژگی‌های کتاب کتاب «نگاهی دوباره به روش‌‌ها و فنون تدریس» می‌توان به زبان ملموس اثر، بیان کاربردی مفاهیم، اهداف رفتاری مشخص، متن ساده و رعایت شدن اصول و قواعد مهم اشاره کرد.

به گفته خنیفر، وی در نگارش این کتاب از منابع غیرفارسی استفاده کرده ولی کوشیده در ورود به متن حالت بومی‌گرایی داشته باشد. وی در این‌باره گفت: به نظرم متن علمی برای این‌که از زبان مبدا به مقصد بیاید باید با ساده‌سازی و بومی‌گرایی همراه شود.

خنیفر افزود: در آموزش جدید دیگر مسوولان و معلمان در راس هرم قرار نمی‌گیرند بلکه این دانش‌آموزان هستند که اهمیت می‌یابند و من این اصل را در کتاب در نظر گرفته‌ام.

وی این کتاب را اثری خودآموز معرفی کرد و در توضیح آن گفت: ‌فرد با مطالعه چنین کتا‌ب‌هایی با نقاط ابهام کمی روبه‌رو می‌شود و حتی بدون حضور معلم می‌تواند بخش زیادی از کار را درک کند و از آن بهره بگیرد.

این نویسنده کتاب را دارای طرح درس روزانه و سالانه دانست و افزود: در انتهای هر فصل خلاصه‌ای از آن و یک بخش خودآزمایی آمده و مطالب بسیار خلاصه و مفید بیان شده‌اند.

این کتاب در شش فصل تدوین شده که عناوین آن عبارتند از «تاریخچه و مفاهیم اساسی و هدف‌ها»، «ارتباط»، «مهارت‌های آموزشی»، «طراحی آموزشی»، «مهارت‌های آموزشی ضمن تدریس» و «مهارت‌های آموزشی پس از تدریس».

این اثر نخستین بار در سال 1381 به بازار کتاب آمد و تاکنون در مجموع 34 هزار نسخه از این کتاب چاپ شده است.

چاپ هشتم کتاب «نگاهی دوباره به روش‌‌ها و فنون تدریس» اثر حسین خنیفر از سوی موسسه «بوستان کتاب» به شمارگان 7500 نسخه و بهای چهار هزار تومان روانه بازار کتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها