جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
نهمين كتاب «عشق و آتش» در آستانه نشر

كتاب «زن بايد مرد باشد» به عنوان نهمين جلد از مجموعه «عشق و آتش» كه‌ توسط حسين شيردل نوشته شده در آستانه انتشار قرار دارد.-

شيردل در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد:‌ «زن بايد مرد باشد» در بردارنده خاطرات ملوك وثوقي، همسر سردار شهيد علي اكبر آويش است.

وي با اشاره به اين‌كه اين اثر در قالب خاطره ـ داستان به نگارش در آمده افزود: كتاب «زن بايد مرد باشد» در 3 فصل تنظيم شده است.

شيردل ادامه داد: شهيد آويش فرماندهي سپاه پاسداران شهرهاي چالوس و آمل را برعهده داشته و اقدامات و فعاليت‌هاي بسياري از جمله مقابله با گروهك تروريستي منافقين در شهر آمل را انجام داده است.

وي با اشاره به اين‌كه از منابع نگارش اين اثر بيش از 40 ساعت مصاحبه با همسر شهيد بوده گفت: به دليل مشكلات و حوادثي كه بعد از شهادت علي ‌اكبر آويش براي همسر وي رخ داده نام اين كتاب را «زن بايد مرد باشد» انتخاب كرده‌‌ام.

شيردل با اشاره به اين‌كه علي اكبر آويش از افراد تاثيرگذار در دوران هشت سال دفاع‌مقدس بوده كه ديدارهايي با امام خميني (ره) داشته است و بعد از شهادت وي امام(ره) فرمودند كه «يكي از اصلي‌ترين نيروها را از دست داده‌ام»، گفت: از نكات خواندني كتاب «زن بايد مرد باشد» خاطراتي درباره ديدارهاي شهيد علي اكبر آويش با حضرت امام خميني (ره) و تاثير اين ديدارها در خانواده اوست.

وي درپايان يادآور شد: كتاب «زن بايد مرد باشد» به همت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج استان مازندران چاپ و روانه بازار كتاب خواهد شد.

علي اكبر آويش، سال 1334 در لاهيجان به دنيا آمد. در سال‌هاي دفاع مقدس به عنوان فرمانده گردان و جانشين گردان فعال بوده است. او در عمليات کربلاي 4 در دي ماه سال 1365 در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط