یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
دو مجموعه شعر ولیئی در نمایشگاه عرضه می‌شود

قربان ولیئی، شاعر و پژوهشگر شعر، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با دو مجموعه شعر جدید حضور می‌یابد.-

ولیئی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «جوان‌شدن جاودانگی» یکی از مجموعه‌های شعر جدید من است. این دفتر در 110 صفحه حدود 50 غزل و مثنوی را شامل می‌شود، که طی دو سال اخیر سروده شده‌اند.

وی از این مجموعه به عنوان ششمین دفتر شعرش یاد کرد و افزود: اشعار این مجموعه نیز طبق روال کارهای قبلی‌ام هستند و اغلب در حال و هوای آیینی و معرفتی سروده شده‌اند.

این شاعر در ادامه به دومین مجموعه شعر در دست انتشارش اشاره کرد و توضیح داد: یک غزل-مثنوی بلند با عنوان «ضربان ذات» و  در حدود 270 بیت سروده‌ام. این سروده در ارتباط با واقعه عاشورا است و بیشتر رویکرد عرفانی به این ماجرا دارد. 

وی در پایان یادآور شد: مجموعه‌های شعر «جوان‌شدن جاودانگی» و «ضربان ذات» از سوی انتشارات کتاب نیستان در دست چاپ هستند. این دو دفتر شعر در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شوند.

قربان ولیئی متولد 1346 و دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تربیت مدرس است. در سال‌های گذشته، پنج مجموعه شعر از او با عنوان‌های «گفتم به لحظه نام تو را جاودانه شد»، «گزیده شعر معاصر ایران»، «ترنم داوودی سکوت»، «با دو چشم دچار یکتایی» و «باید نوشت نام تو را با پرنده‌ها» از این شاعر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط