شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲

ولفگانگ هرندورف نویسنده برلینی که به سختی از بیماری سرطان رنج می برد برای رمان خود با عنوان «شن» جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک 2012 را در بخش کتاب داستانی از آن خود کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، هرندورف به دلیل بیماری نتوانست شخصا در مراسم اهدای این جایزه حضور یابد و این جایزه 15 هزار یورویی را با دستان خویش دریافت کند.
 
رمان «شن» یک اثر دلهره آور، یک بازی بر سر قدرت، تعقیب، جستجوی خویشتن و مرگ است. هیات داوران در توضیح انتخاب این نویسنده متولد 1965 در شهر هامبورگ اعلام کرد : آن چه که این رمان را تا این حد منحصر به فرد کرده، آن است که ولفگانگ هرندورف این سناریو کابوس محض را با سهولت، آراستگی در لحن و حس کمدی روایت می کند. 

هیات داوران همچنین در بخش کتاب غیر داستانی و مقاله گونه جایزه 15 هزار یورویی خود را به یورگ بابروفسکی برای کتاب «خاک سوخته؛ قدرت فرمانروایی استالین» اهدا کرد. در بخش ترجمه نیز کریستینا ویراگ سوییسی برای برگردان رمان «داستان های موازی» اثر پتر ناداس با دریافت 15 هزار یورو جایزه تجلیل شد.

دیروز همچنین از 30 کتاب کودک و نوجوان از سوی بنیاد کتابخوانی و نمایشگاه کتاب لایپزیک با جایزه «قطب نمای مطالعه لایپزیک» قدردانی شد که یکی از آن ها کتاب مصور سوییسی اثر تیمز لورنس پائولی و کاترین شرر بود. 

این جایزه امسال برای نخستین سال اهدا شد و قرار است به این ترتیب عناوین برگزیده شوق و هیجان کتابخوانی را در مخاطب بیدار و همزمان از والدین و مربیان در امر حمایت از کتابخوانی حمایت کنند. صفحه آرایی، صورت ظاهر و خواندنی بودن و نیز محتوا و مقدمه برای استفاده در کلاس درس از جمله ملاک های گزینش آثار برگزیده بودند که برخی به صورت کتاب های چاپی، برخی کتاب شنیداری و برخی دی.وی.دی بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها