دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
«تالار گرگ» به دست اهل مطالعه مي‌افتد

رمان «تالار گرگ» نوشته هیلاری مانتل با ترجمه علی‌اكبر قاضی‌زاده منتشر شد. نویسنده در این اثر شرایط اجتماعی و اعتقادی مردم انگلستان در قرن شانزده میلادی را روایت می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «تالار گرگ‌ها» رمانی تاریخی است که در سال 2009 میلادی منتشر شد و توانست جوایز ادبی متعددی را کسب کند. حوادث رمان در بین سال‌های 1500 تا 1535 میلادی روی می‌دهند و نویسنده در این اثر زندگی اشخاصی از آن دوره را به روایت داستان درآورده است.

تامس كرامول نام شخصیت محوری این رمان است. در واقع می‌توان این کتاب را نوعی زندگینامه کرامول دانست که در زمان هنری هشتم می‌زیست و نویسنده، به قدرت رسیدن او را به قالب رمانی تاریخی درآورده و حوادث آن دوره از تاریخ را روایت کرده است.

یکی از نکاتی که بعد از انتشار «تالار گرگ» مورد توجه منتقدان بسیار قرار گرفت شخصیت‌پردازی نویسنده و وفادار ماندنش به اسناد معتبر تاریخی است. نویسنده در این رمان طولانی با زبانی ساده فضای کشور انگلستان را در آن دوره برای مخاطب مجسم کرده و کوشیده شخصیت‌های پیچیده و کشمکش‌های شخصیت‌های فرعی داستان سبب نشوند «تالار گرگ» اثری سنگین با دشواری‌های کتاب‌های تاریخی شود.

در توصیف این کتاب آمده است: «این كتاب سرشار از وصف زندگی اجتماعی و اعتقادی مردم انگلستان قرن شانزدهم است. هم‌چشمی‌های سیاسی كه دامنه آن به خیابان و محله‌ها و خانه‌ها هم كشیده می‌شود، درونمایه رمان تاریخی «تالار گرگ» است. زندگی هنری هشتم، تامس كرامول، آن بولین، تامسمور، كاردینال وولزی و دیگران دستمایه هیلاری مانتل برای ورود به درون زندگی و روان مردم پنج قرن پیش انگلستان است تا به این پرسش بپردازد كه انسان در گیرودار حادثه‌ها تا چه حد میزان استعداد تباهی یا رستگاری دارد... تمام متن در واقع مرور بر یادگاران پر رنگ گذشته و عبور از یادمان و خاطره‌هاست، بی هیچ دقت یا اصرار بر دسته‌بندی و رعایت تقدم زمانی.»

رمان «تالار گرگ‌» توانسته برنده جوایز ادبی «من بوکر» و «حلقه منتقدان ملی کتاب» شود.

رمان «تالار گرگ» نوشته هیلاری مانتل با ترجمه علی‌اكبر قاضی‌زاده در 864 صفحه و به بهای 22 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات «کتابسرای تندیس» روانه بازار کتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها