دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
«هر كسي جز خودم!» به كتابفروشی‌ها آمد

ماجراهاي كيتي كارو از مجموعه كتاب‌هاي ويژه كودكان است كه توسط علي خاكبازان ترجمه شده و نخستين جلد آن با عنوان «هر كسي جز خودم!» روانه بازار نشر شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «كيتي كارو» عنوان مجموعه‌اي شش‌جلدي با محوریت شخصیتی به همين نام است. كيتي در هر کتاب با توجه به مشکلاتی که برایش به وجود می‌آید، دلش می‌خواهد جای یک نفر دیگر باشد.

كتاب‌هاي اين مجموعه بدون آموزش مستقيم، نكات ضروري براي زندگي را به كودكان منتقل مي‌كنند. در اين كتاب، شخصيت اصلي داستان خود را به جاي شخصيت‌هاي ديگري مي‌گذارد و شرايطي كه برايش پيش مي‌آيد، تجربه‌هايي را به او و خوانندگان كتاب منتقل مي‌كند.

نخستين جلد اين كتاب «هر كسي جز خودم!» نام دارد، در اين اثر كيتي باعث باخت تيمش در بازي مي‌شود. او در مسابقه دو نيز به زمين مي‌افتد و لباس‌هايش گلي مي‌شود. تمام اين اتفاق‌ها باعث مي‌شوند يكي از بچه‌هاي مدرسه به نام جورج او را مسخره كند و ساير بچه‌ها نيز به او بخندند.

كيتي به خاطر اتفاق‌هاي بد، آن روز آرزو مي‌كند هر كس ديگري باشد جز خودش، اتفاقا همان‌لحظه ستاره‌اي از آسمان مي‌گذرد و آرزوي او برآورده مي‌شود. كيتي با آرزويي كه مي‌كند، به يك همستر تبديل مي‌شود و اتفاق‌هاي جالبي را تجربه مي‌كند.

در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «توپ با سرعت زيادي در هوا چرخيد و به طرف كيتي كارو آمد. كيتي به طرف توپ دويد و دست‌هايش را از هم باز كرد.
اي واي ...
نتوانست آن را بگيرد.
جرمي‌فاكس بهترين دوست كيتي، به طرفش دويد و گفت: «تو بازهم چشم‌هاتو بستي» بعد عينك باريك دسته فلزي‌اش را روي بيني‌اش بالا برد و با عصبانيت انگشت‌هايش را بين موهاي فرفري قهوه‌اي رنگش فرو كرد... .»

و در بخشي ديگر: «كيتي از پشت ميز بلند شد و از اتاق بيرون رفت. بعد خود را به طرف در ورودي رساند. آن را باز كرد و روي پله‌هاي جلوي خانه نشست. به تاريكي خيره شد. ناگهان تمام اتفاق‌هاي آن روز از برابر چشم‌هايش رژه رفتند. به ياد از دست دادن توپ و شكست تيمشان افتاد. بعد به گودال‌ پر از گل و لاي و كثيف شدن بهترين لباسش فكر كرد و به ياد آروغي افتاد كه ناخواسته در كلاس زده بود.

از همه اين‌ها بدتر، تحمل كردن شوخي‌هاي جورج بود. فردا كه به مدرسه مي‌رفت، حتما جورج او را مسخره مي‌كرد تا ديگران را بخنداند. پس با صداي بلند داد زد: «كاش هر كسي بودم، جز خودم.» 

در همين موقع، ستاره‌اي به سرعت از آسمان گذشت اما كيتي آنقدر ناراحت بود كه به آن توجهي نكرد.»

كتاب «هركسي جز خودم!» از مجموعه كتاب‌هاي «ماجراهاي كيتي كارو» نوشته نانسي كروليك و تصويرگري جان ووندي توسط علي خاكبازان ترجمه شده است.

انتشارات چكه و نشر قلم اين كتاب 56 صفحه‌اي را در شمارگان 3000 نسخه و به بهاي 25000 ريال روانه بازار نشر كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها