یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
كتاب «سلحشور چهل و يكم» نوشته شد

مسعود آب‌آذري و ايرج فلاح آهي دشتي، تدوين زندگينامه داستاني اميرسرلشكر خلبان شهيد حسين خلعتبري را در اثري با عنوان «سلحشور چهل و يكم» به اتمام رسانده‌اند تا در آينده‌اي نزديك به دست ناشر بسپارند.-

آب‌آذري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: مراحل تحقيق تا تدوين كتاب «سلحشور چهل و يكم» حدود يك سال و نيم طول كشيد و در نهايت،‌ اثري 32 فصلي آماده انتشار شد.

وي افزود: فضاي اين اثر با حفظ ساختار مستند، شكلي رمان‌گونه هم دارد. تخيل به صورتي در كتاب «سلحشور چهل و يكم» گنجانده شده كه به استناد ماجراها لطمه‌اي وارد نشود. اين اثر با روايتي غيرخطي نوشته شده و دوران كودكي تا شهادت حسين خلعتبري را به تصوير كشيده است.

نويسنده كتاب «مردي با عطر شالي» يادآور شد: براي تدوين كتاب «سلحشور چهل و يكم» با همرزمان او مانند اميران سرتيپ خلبان «قاسم محمداميني»، «خسرو غفاري» و سرهنگ خلبان «علي سوزن‌چي» مصاحبه كرده‌ام. همچنين نوارهاي مصاحبه شهيد خلعتبري در زمان جنگ را از طريق خانواده‌اش در اختيار گرفتيم و پياده كرديم.

مسعود آب‌آذري با اشاره به تبحر شهيد حسين خلعتبري در پرواز گفت: او قادر بوده كه 3 هدف را به صورت همزمان با هواپيماي F4 مورد حمله قرار دهد. من در كتاب «سلحشور چهل و يكم» به اين گونه ‌مهارت‌هاي شهيد خلعتبري هم پرداخته‌ام.

وي در پايان گفت: حسين خلعتبري، چهل و يكمين شهيد دفن شده در گلزار شهداي رامسر بوده و به همين دليل «سلحشور چهل و يكم» را به عنوان نام كتاب زندگينامه او انتخاب كردم. اكنون با يكي از ناشران در حال مذاكره براي چاپ آن هستم كه نتيجه آن به زودي مشخص خواهد شد.

پيش از اين، مسعود آب‌آذري از آغاز مراحل تحقيق درباره زندگي اميرسرلشكر خلبان شهيد حسين خلعتبري با همراهي ايرج فلاح آهي دشتي خبر داده بود. اين 2 نويسنده، غالب آثار خود را با مشاركت يكديگر تدوين و منتشر مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط