یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
بررسي راهكارهاي نهادينه كردن كتابخواني در ميان دانش‌آموزان

نخستين جلسه كارگروه كودك و نوجوان كميته نهضت مطالعه مفيد استان خراسان شمالي تشكيل شد. در اين جلسه پنج موضوع با هدف نهادينه كردن فرهنگ كتاب و كتابخواني در ميان دانش‌آموزان به تصويب رسيد.-

مهدي حسن‌زاده، كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان شمالي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: كميته نهضت مطالعه مفيد استان خراسان شمالي با مسووليت استاندار در راستاي تحقق فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر «ترويج فرهنگ مطالعه» تشكيل شده است.

وي با بيان اين‌كه دبيرخانه كميته نهضت مطالعه مفيد استان خراسان شمالي در اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي اين استان مستقر است، افزود: اين كميته از پنج كارگروه تشكيل شده است. «كودك و نوجوان»، «توسعه فيزيكي»، «آموزش و پژوهش»، «تبليغات و اطلاع‌رساني» و «فرهنگ كتابخواني» عناوين اين كارگروه‌ها به شمار مي‌روند. قرار بر اين است كه اين كارگروه‌ها هر ماه به صورت مجزا جلساتي را در راستاي ترويج نهضت مطالعه مفيد در ميان اقشار مختلف جامعه تشكيل دهند.

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان شمالي ادامه داد: كارگروه كودك و نوجوان كه مسووليت آن با اداره كل آموزش و پرورش استان است، نخستين كارگروهي محسوب مي‌شود كه از ميان كارگروه‌هاي نامبرده، نخستين جلسه را با هدف ارايه راهكارهاي كاربردي در حوزه ترويج فرهنگ كتابخواني تشكيل داد. در اين جلسه پنج موضوع اصلي و مهم به تصويب رسيدند.

حسن‌زاده يادآور شد: در نخستين جلسه از كارگروه كودك و نوجوان تصويب شد كه تمام نهادها و سازمان‌هاي ذيربط اداره كل آموزش و پرورش استان(كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سازمان بهزيستي، سازمان تبليغات اسلامي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان شمالي) نشاني پستي و الكترونيكي كتابخانه‌هاي خود را به اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان شمالي ارايه كنند تا اين اداره نيز آن‌ها را در اختيار دانش‌آموزان قرار دهد. همچنين قرار بر اين شد كه اگر اين سازمان‌ها و نهادها در حوزه كتاب و كتابخواني طرح‌هاي ابتكاري دارند، به صورت مشروح در جلسات آينده اين كارگروه بيان كنند تا پس از تاييد اعضاي كارگروه، در مدارس استان اجرا شوند.

وي ادامه داد: تخصيص بخشي از روزنامه محلي استان خراسان شمالي به مباحث مربوط به كتاب و كتابخواني و تكثير نرم‌افزار كتابشناسي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان خراسان شمالي و توزيع آن‌ها در ميان سازمان‌ها و نهادهاي نامبرده، از ديگر مصوبات اين جلسه به شمار مي‌روند.

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان شمالي بيان كرد: همچنين در اين جلسه تصويب شد كه سازمان صدا و سيما از طريق شبكه استاني در برنامه‌هاي ويژه‌، از كارشناسان حوزه كتاب هر سازمان دعوت كند تا فعاليت‌هاي‌ حوزه كتاب خود را تشريح كنند.

حسن‌زاده در پايان گفت: دومين جلسه كارگروه كودك و نوجوان كميته نهضت مطالعه مفيد استان خراسان شمالي اوايل اسفندماه سال جاري برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط