چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
همه چيز درباره سرپرستي مددكاري اجتماعي بر صفحات كتاب

كتاب «سرپرستي مددكاري اجتماعي» اثري از پروفسور «مینگ ـ سوم تی‌سويي» با ترجمه سيد احمد حسيني، عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي و افشين جاويدنسب كارشناس ارشد مددكاري اجتماعي از سوي انتشارات سمت منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب براي دانشجويان رشته مددكاري اجتماعي در مقطع كارشناسي به عنوان منبع اصلي و در مقطع كارشناسي ارشد ترجمه شده است.

كتاب حاضر در 10 فصل تنظيم شده و دربردارنده موضوعاتي مانند تاريخچه، تعريف و هدف‌هاي سرپرستي مددكاري اجتماعي، الگوهاي نظري سرپرستي مددكاري، ساخت الگوي جامع سرپرستي، زمينه‌هاي سرپرستي، كاركردهاي مديريتي، كاركردهاي آموزشي و حمايتي، مسايل قدرت بين سرپرست و كارورز و برنامه‌ريزي و آماده‌سازي است.

اين کتاب نخستين اثري است كه در حوزه سرپرستي كارمندان ترجمه شده و در آن ضمن توجه به سرپرستي دانشجويان، تفاوت‌هاي عمده سرپرستي دانشجويان و كارمندان و در واقع سرپرستي ضمن خدمت نيز بررسي شده است.

نويسنده با معرفي ريشه‌هاي شكل‌گيري سرپرستي مددكاري اجتماعي، اهميت مفاهيم و ديدگاه‌هاي مختلف را بررسي كرده و به خواننده نشان داده است كه مددكاري اجتماعي براي رسيدن به ايده‌آل‌هاي خود، راه درازي در پيش دارد.

در اين كتاب براي نخستين‌بار خواننده فارسي‌‌زبان با اصطلاح «بازي‌هاي سرپرستي» آشنا مي‌شود و مددكار اجتماعي با آگاهي از اين بازي‌ها، رابطه خود را با سرپرست و كارورز را بازشناسي مي‌كند.

كتاب «سرپرستي مددكاري اجتماعي» با شمارگان يك هزار نسخه و بهاي پنج هزار تومان از سوي انتشارات سمت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها