چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴

انتشارات سورکمپ در تاریخ 7 مارس (17 اسفند) یک جلد کتاب مشتمل بر آثار کریستا ولف نویسنده فقید آلمانی را منتشر می کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، این کتاب که «سخن بگو ، که من تو را می بینم» نام دارد. مجموعه مقاله ها، صحبت ها و گفت‌وگوهای مربوط به سال های اخیر این نویسنده است که «ولف» شخصا آن ها را برگزیده است. طبق اعلام این انتشاراتی بسیاری از مطالب این کتاب برای نخستین بار است که منتشر می شوند. 

به گفته ناشر از مضمون این کتاب 200 صفحه ای، ولف در مقاله هایش، آثارش را به همکاران نویسنده اش و به هنرمندان تجسمی کار تقدیم می دارد و به نگارش مطلب در مورد دکتر فاوست ،دوران تبعید توماس مان در لس آنجلس و محل وقوع رمان خود با عنوان «شهر فرشته یا اورکت دکتر فروید» منتشر شده به سال 2010 می پردازد. 

او همچنین تصویری سرشار از عشق را از اووه جانسون ترسیم می کند ، با گونتر گراس ستیز می کند و با تامل بر نقطه کور ، یک داستان کوتاه از روحیات آلمانی ها و سر و کار داشتنش با ادبیات را طرح ریزی می کند. 

کریستا ولف بزرگترین بانوی نویسنده آلمانی در تاریخ اول دسامبر 2011 در  82 سالگی پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در برلین چهره در نقاب خاک کشید. وی در 18 مارس 1929 در لاندسبرگ در لهستان امروزی متولد شد. او پس از پایان جنگ دوم جهانی همراه خانواده‌اش از دست ارتش سرخ به مکلنبورگ گریخت. در سال 1953 تحصیل در رشته مطالعه زبان و ادبیات آلمانی را در شهرهای ینا و لایپزیک به پایان برد. وي بعدها همکار علمی انجمن نویسندگان آلمان و رییس ویراستاران انتشارات «زندگی نو» شد. در سال 1961 بود که نخستین اثر ادبی او با نام «داستان مسکو» منتشر شد. او از سال 1962 نویسند‌گي را به‌عنوان حرفه تمام‌ وقت خود برگزيد. در مرکز کتاب‌های ولف همواره شخصیت هایی قرار دارند که متاثر از تقسیم آلمان هستند و این مساله را تصویر می‌کنند. «آسمان تقسیم شده»، «تفکر در مورد کریستا تی»، «الگوی کودکی»، «هیچ کجا. هیچ جا» و «کاساندرا» از جمله آثار مشهور این نویسنده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها