سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
وزیر ارشاد: جشنواره شعر به کشف استعداد‌ها منجر می‌شود

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این‌که یکی از اولویت‌های وزارت ارشاد توجه به شعر و ادب است، گفت: برگزاری جشنواره‌های تاثیرگذاری چون جشنواره بین‌المللی شعر فجر به کشف و شکوفایی استعدادهای جوانان شاعر منجر خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سید محمد حسینی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره شعر فجر با بیان این مطلب افزود: از امروز شاهد ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر هستیم که امیدوارم سال به سال به رونق این جشنواره افزوده شود و با اهتمام پیشکسوتان شعر و ادب و با حضور گرم جوانان، با شکوه‌تر برگزار شود. 

وی اضافه کرد: شعر آیینی، شعر عاشورایی، شعر رضوی و شعر انتظار مورد توجه مردم است که در همین راستا برنامه‌های متنوعی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها جشنواره شعر فجر است که با تلاش ستاد برگزاری آن امسال در ۹ منطقه کشور برگزار می‌شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نام ایران با شعر و شاعرانش گره خورده است گفت: در همه جای دنیا نام ایران با شعر و ادب آمیخته است و به همین دلیل است که باید به این هنر ملی توجه شود و جشنواره بین‌المللی شعر فجر هم در این راستا با حضور شاعران داخلی و خارجی برگزار می‌شود. 

حسینی افزود: ادبیات فارسی بسیار غنی است و همان‌طور که افتخار می‌کنیم به گذشته درخشان کشور، باید در زمان حاضر نیز از استعدادهای فراوانی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند آینده روشنی در انتظار شعر و ادب کشور است که در این راستا باید تلاش بیشتری صورت بگیرد و در جشنواره‌های تاثیرگذاری چون جشنواره بین‌المللی شعر فجر به کشف و شکوفایی استعدادهای جوانان شاعر پرداخته شود. 

وی در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شعر و ادب است که امیدواریم بتوانیم مشارکت بیشتر شاعران را داشته باشیم. شعر ثروتی ملی است که باید به آن توجه بیشتری شود و برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل جوان و دنیا که تبلیغات منفی علیه کشورمان صورت می‌گیرد، از آن استفاده کنیم. رفت و آمد با شاعران سایر کشور‌ها می‌تواند در این امر موثر باشد و به همین دلیل است که جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز به این موضوع اهتمام دارد. 

وی به مقوله شعر و بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدوارم شاعران کشورمان همان‌طور که نقش قابل ملاحظه‌ای در دوران دفاع مقدس داشتند در مقوله بیداری اسلامی نیز حضور فعال خود را نشان دهند. 

ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر عصر ۱۷ بهمن در کرمانشاه افتتاح شد و در اول اسفند ماه در تهران با معرفی بر‌ترین‌ها خاتمه می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها