یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
«نهج‌البلاغه موضوعي» در بوستان كتاب شكفت

موسسه بوستان كتاب «نهج‌البلاغه موضوعي» را منتشر كرد. در اين اثر براي نخستين بار كلام حضرت علي(ع) در نهج‌البلاغه بر اساس موضوع سخنان ايشان و با توجه به تقدم و تاخر زماني صدور بيانات از سوي ايشان، تدوين و منتشر شد.-

مهدي محدثي، کارشناس ارتباط با مراکز علمی موسسه بوستان کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: سخنان امام علي(ع) گهرهايي‌اند كه در كتاب نهج‌البلاغه گردآوري شده‌اند اما تاكنون اين سخنان، نه به صورت موضوعي و نه بر حسب تاريخي تنظيم نشده بودند.

وي با اشاره به اين‌كه با انتشار «نهج‌البلاغه موضوعي» براي نخستين بار سخنان امام علي(ع) بر اساس موضوعات و همچنين با توجه به تقدم و تاخر تاريخي (تاريخ صدور نامه، تاريخ وقوع حادثه، تاريخ بيان كلام) تدوين شده‌اند، گفت: در اين راستا بوستان كتاب اقدام به انتشار «نهج‌البلاغه موضوعي» در 9 بخش (موضوع) كرده است كه در هر بخش، كلام اميرالمومنين(ع) در سه قسمت خطبه‌ها، نامه‌ها و حكمت‌ها ارايه مي‌شود.

محدثي اضافه كرد: «دوران خلافت و امامت امام علي(ع)، كارنامه سياسي، حوادث جنگ جمل، حوادث جنگ صفين، حكميت و جنگ خوارج، غارات و تحريك سپاه، فتنه بني اميه و مواهب حضرت علي(ع)، كلمات قصار»‌ سرفصل‌ها و موضوعات اصلي اين اثر را تشكيل مي‌دهند.
کارشناس ارتباط با مراکز علمی موسسه بوستان کتاب يادآور شد: تدوين و تنظيم اين اثر توسط حجت‌الاسلام ابراهيم منهاج صورت گرفته است. عنوان كامل اين اثر «نهج‌البلاغه به صورت موضوعي با ترجمه مقابل، فني، ادبي و شرح كلمات مشكل» است و با شمارگان 1000 نسخه، 1091 صفحه و به بهاي 200000 ريال به تازگي توسط بوستان كتاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها