شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
«رشد و تكامل كودك من» بر صفحات كتاب پديدار شد

كتاب «رشد و تكامل كودك من» به قلم سهيلا خزاعي، عضو هيات علمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و سعيد خزاعي، پزشك خانواده تاليف شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب دربردارنده اطلاعات كاربردي و مفيدي درباره ماساژ كودك، موسيقي و نحوه طراحي اتاق كودك به عنوان عوامل بسيار تاثيرگذار بر رشد و تكامل كودك است.

مولفان كتاب از تجارب باليني طولاني در حوزه رشد و تكامل كودكان برخوردارند و اين كتاب حاصل سال‌ها تجربيات و تلاش آن‌ها در حوزه‌هاي مختلف كودكان است.

دكتر  خزاعي گفت: در بررسي‌هاي انجام شده، ديده شده است كه تجربيات سال‌هاي اول كودكي نقش اساسي در آينده فرد دارد و در هشت سال اول زندگي عمده توانمندي‌هاي كودك پايه‌ريزي مي‌شود.

وي ادامه داد: ويژگي كتاب اين است كه به مخاطب مي‌آموزد كه اهميت پرداختن به تجربيات سال‌هاي ابتدايي و كودكي نقش مهمي در زندگي آينده او دارد.

خزاعي با بيان اين كه تاثير اطراف بر روحيه كودك حتي از زمان شكل‌ بستن نطفه شكل مي‌گيرد، اظهار كرد: تجربه نشان داده است كه اگر به نيازها توجه نشود در آينده مشكل ايجاد مي‌كند، زيرا ارتباطات بين سلول‌‌هاي عصبي در كودك در سال‌هاي اول زندگي شكل مي‌گيرند.

به گفته وي، اگر شرايط در هشت سال اول فراهم شود توانمندي‌هاي آنان گسترش مي‌بايد اما اگر آموزش‌‌هاي لازم داده نشود، ارتباطات عصبي تكامل پيدا نمي‌كند و در سنين بالاتر توانمندي‌ ندارند.

كتاب حاضر سه فصل را شامل مي‌شود كه موضوعاتي مانند ماساژ كودك، طراحي اتاق و تاثير رنگ‌ها بر سلامتي، آواها، موسيقي و تكامل كودك را در بر مي‌گيرد.

مولفان تلاش كرده‌اند در بخش ماساژ كودك در اهميت و منافع ماساژ شيرخواران و كودكان، ايجاد امنيت و اعتماد به نفس، ايجاد مهارت اجتماعي، سلامت و تندرستي بدن، اثرات ماساژدرماني، حركات چرخشي، ماساژ قفسه سينه، ماساژ پا و ... مطالب متنوعي را ارايه دهند.

در فصل طراحي اتاق و تاثير رنگ‌ها بر سلامت كودك نيز چگونگي تزئين اتاق كودك، تاثير رنگ بر سلامت كودك، تنظيم نور اتاق، نكات ايمني در طراحي اتاق خواب، مبلمان و ... نيز بيان شده است.

در سومين بخش كتاب با عنوان آواها، موسيقي و تكامل كودكان نيز رابطه صدا و رشد شخصيت كودك، نكاتي براي توجه والدين و نمونه‌هايي از اشعار كودكان آورده شده است.

كتاب «رشد و تكامل كودك من» در 142 صفحه، با شمارگان يك هزار و 650 نسخه و بهاي 32 هزار ريال از سوي نشر ارجمند بر ويترين كتابفروشي‌ها قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها