چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
كريستوفر پارتريج با «سيري در اديان جهان» به ايران مي‌آيد

«سيري در اديان جهان» كه با سرويراستاري پروفسور «كريستوفر پارتريج» تهيه شده است با كاركردي شبيه به دايره‌المعارف‌، اديان مختلف را بر اساس منابع معتبر آن‌ها معرفي مي‌كند. اين كتاب ماه آينده با ترجمه «عبدالعلي براتي» منتشر مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، پارتريج كه در كالج «چستر» انگلستان تدريس مي‌كند، با همكاري كارشناسان مطالعات اديان مختلف جهان اقدام به نوشتن اين كتاب حجيم كرده است. آنان از منابع اصلي هر دين مانند متون مقدس، باورهاي مردم و اعياد و جشن‌ها استفاده كردند. ويراست نخست اين اثر در سال 1995 منتشر شد.

اين كتاب كه كاركردي شبيه به دايره‌المعارف‌ها دارد، پيش از ورود به بحث اديان، به بررسي دين از زواياي مختلف مانند ماهيت، پديده‌شاسي، جامعه‌شناسي و انسان‌شناسي مي‌پردازد و سپس دين‌هاي مختلف را ذيل عناوين اديان باستاني، اديان بومي و اديان شرقي بررسي مي‌كند.

ترجمه اين اثر از سوي انتشارات ققنوس منتشر مي‌شود. به گفته احمد تهوري، مدير روابط عمومي اين انتشارات، عبدالعلي براتي (مترجم كتاب) از ويراست دوم آن كه در سال 2005 منتشر شد، استفاده كرده است. 

وي افزود: پارتريج تاكنون پژوهش‌هاي بسياري را درباره گرايش‌هاي معنوي نو در غرب انجام داد و ويراستاري دايره‌المعارف‌هاي بزرگي را با موضوعاتي مانند عرفان شرق، بنيادگرايي و معنويت‌هاي نوين عهده‌دار بود.

تهوري با اشاره به قيمت 38 هزار توماني اين كتاب گفت: «سيري در اديان جهان» كتابي 536 صفحه‌اي است كه با برگه‌هاي گلاسه و تصاوير رنگي منتشر مي‌شود و به لحاظ ظاهري مي‌توان آن را كتابي نفيس دانست.

اين اثر در روزهاي پاياني بهمن با شمارگان 2000 نسخه منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط