چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
كتابخانه ديجيتال گوگل در دسترس كاربران آكتواليته فرانسه قرار گرفت

حاصل پروژه ديجيتال‌سازي آثار مكتوب فرانسوي توسط گوگل از سوي كتابخانه ديجيتال آكتواليته عرضه شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، مجله ادبي آنلاين آكتواليته فرانسه با همكاري «گوگل كتاب» نخستين كتابخانه ديجيتالش را با عرضه ميليون‌ها كتاب ديجيتال مجاز براي استفاده كاربران راه‌اندازي كرد.

پس از موفقيت پروژه ديجيتال‌سازي ميليون‌ها اثر مجاز توسط گوگل، آثاري كه حقوق آن‌ها در اختيار عموم قرار گرفته و منعي قانوني براي استفاده آن‌ها وجود ندارد، اين كمپاني آمريكايي همراه با شريك فرانسوي‌اش كتابخانه ديجيتال آكتواليته را به آدرس www.actualitte.com/bibliotheque در اختيار كاربران آثار ديجيتال قرار داد.

با ورورد به سايت كتابخانه نسخه PDF يا EPUB هر يك از اسناد موجود در كتابخانه براي بارگذاري از روي سايت فراهم شده است. جستجو در بين همه اسناد كتابخانه اعم از متني و غيرمتني نيز بدون پيچيدگي‌هاي معمول و به سهولت قابل انجام است.

در بين آثار كتابخانه نيز مي‌توان انبوهي از آثار مكتوب در زمينه علوم انساني، شعر و داستان، سفرنامه و علوم اجتماعي پيدا كرد. پروژه گوگل كتاب از سال 2004 تاكنون توانسته است نسخه ديجيتال 15 ميليون عنوان كتاب چاپي را از 40 هزار ناشر و 40 كتابخانه عظيم دنيا تهيه كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها