سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
داستان‌های «چارلی و لولا» به كتابفروشي‌ها آمدند

واحد کودک و نوجوان انتشارات «منظومه خرد» به تازگی نخستین مجموعه کتاب‌های چارلی و لولا را با عنوان «ماهك» منتشر کرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي انتشارات منظومه خرد، این مجموعه با هدف رشد و پرورش مهارت‌های شناختی و اجتماعی کودکان گروه سنی پیش‌دبستان و سال‌های اول و دوم دبستان تولید شده است. 

داستان‌ها درباره اتفاقات روزمره و ساده‌ای است که ساعت‌ها ذهن بچه‌ها را درگیر می‌کند و بزرگترها به‌راحتی از کنارشان می‌گذرند. اتفاقاتی که به کودکان درست فکر کردن، تصمیم‌گیری و انتخاب را می‌آموزد.

«لولا» دوست دارد با دوستش «لوتا» ببرد و بچسباند و خط ‌خطی کند و بالا و پایین بپرد و شیرتوت‌فرنگی بخورد. او یک دوست دیگر هم دارد که اسمش سورن لورنسون است. سورن یک دوست خیالی است و هیچ‌کس غیر از لولا نمی‌تواند او را ببیند. 

چارلی و بهترین دوستش مارو دوست دارند موشک بسازند و به فضا بروند. بقیه وقت‌ها هم که موشک نمی‌سازند، با هم توی پارک بازی می‌کنند. 

اين مجموعه شامل سه كتاب است كه در کتاب «بگو سیب» قرار است یک عکاس به مدرسه بیاید و از بچه‌ها عکس بگیرد. این نخستين عکسی است که لولا در مدرسه می‌گیرد و مامان گفته این عکس فوق‌العاده‌ای می‌شود، به ويژه اگر تلاش کنی تمیز و مرتب بمانی.

در کتاب «ببخشید! این کتاب من است» لولا که عاشق کتاب خواندن است حاضر نیست در کتابخانه هیچ کتاب دیگری به جز آخرین کتابی که خوانده انتخاب کند.

در کتاب «دوست ندارم دندان لقم بیفتد» وقتی لولا می‌فهمد که «پری دندان» به جای دندان افتاده، زیر بالش هدیه می‌گذارد، دوست دارد دندان لقش زودتر بیفتد.

مجموعه ‌داستان‌های چارلی و لولا از سوی انتشارات پنگوئن به عنوان یکی از بهترین داستان‌های کودک هفتاد سال اخیر برگزیده شده است. نویسنده و تصویرگر آن لارن چایلد نیز یکی از نویسنده‌های ادبیات کودک امروز است و کتاب‌های متفاوتش جوایزی چون مدال اسمارتیز و گرین اوی را برایش هدیه آورده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها