چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
«آنجليتو» در کتاب‌فروشی‌هاست

«آنجليتو» با عنوان فرعي «دري به سوي باغ زامبرانوس» منتشر شد. «گودرون پازوانگ» نويسنده‌ي آلماني در اين كتاب فراز و نشيب‌هاي زندگي پسري به نام «آنجليتو» را روايت كرده است.

ايبنا نوجوان: كتاب «آنجليتو» اثر «گودرون پازوانگ» با ترجمه‌ي «كمال بهروزكيا» منتشر شد.

اين كتاب سرگذشت پسر فقير و آواره‌اي به نام «آنجليتو» را روايت مي‌كند كه با آشغال‌گردي زندگي خود را مي‌گذراند: «آنجليتو نمي‌دانست چند سال دارد؛ اما وقتي كسي از او مي‌پرسيد چند سال دارد، مي‌گفت: «نُه سال!»
چون چند هفته پيش كه پليس او را براي سرقت فندكي از يك فروشگاه دستگير كرد و به كلانتري برد، پزشك پليس بعد از معاينه‌ي دست‌ها و دندان‌هايش به ماشين‌نويس گفت: «سن، نامشخص، احتمالاً نُه سال.» 

آنجليتو از اسمش هم كاملاً مطمئن نبود. مادرش به او سيمون مي‌گفت اما دوستانش او را سيمون صدا نمي‌زدند. همه به او آنجليتو مي‌گفتند؛ يعني فرشته‌ي كوچك. شايد براي رشته موي طلايي رنگ ميان موهايش بود. هرچند كثيف بود...»


اما زندگي آنجليتو پس از اتفاقي زير و رو مي‌شود زماني كه ثروتمندي به نام «زامبرانوس» او را به خانه‌اش مي‌برد تا هم‌بازي پسرش «گريگوريو» باشد. 

از آن پس آنجليتو زندگي متفاوتي را تجربه مي‌كند: لباس‌هاي تميز مي‌پوشد، غداهاي خوبي مي‌خورد، به مدرسه می‌رود، تفریح می‌کند و با گریگوریو دوست می‌شود.

البته باز هم زندگي آنجليتو به يك روال نمي‌گذرد. گریگوریو می‌خواهد با زندگی گذشته‌ی آنجلیتو آشنا شود. آن‌ها لباس‌های پاره می‌پوشند و به دنیای گداها و آواره‌های شهر می‌روند.
از آن به بعد ماجراهای جذابی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد كه همه‌ي آن‌ها در كتاب «آنجليتو» نوشته شده است. 

«گودرون پازوانگ» نويسنده‌ي آلماني متولد سال 1928 است. او كه به عنوان معلم با بچه‌ها سر و كار داشته، نخستين كتاب‌هايش را براي بزرگ‌سالان مي‌نوشت و موضوعاتي مانند جنگ، تهديدهاي اتمي و محيط زيست را براي كتاب‌هايش انتخاب مي‌كرد. 

مسائل كشورهاي در حال توسعه و جهان سوم از موضوعات ديگري است كه او تحت تاثير زندگي در آمريكاي جنوبي و در برخي كتاب‌هايش به آن‌ها پرداخته است. «آنجليتو» با عنوان فرعي «دري به سوي باغ زامبرانوس» يكي از اين كتاب‌هاست.

«آنجليتو» به تازگي با ترجمه‌ي «كمال بهروز كيا» منتشر شده است.
اين كتاب 240 صفحه‌اي را «انتشارات قطره» با قيمت 6 هزار تومان منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها