دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
بهترین رمان های دوران استقلال تاجیکستان معرفی شدند

2 رمان از 2 نویسنده تاجیک به عنوان بهترین رمان های 20 سال استقلال تاجیکستان معرفی شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری خاور تاجیکستان، رمان های «هیجا» اثر ارون کوهزاد و رمان «گردش دیوباد» نوشته عبدالحمید صمد، نویسندگان معروف این کشور، در میزگردی که با حضور نویسندگان و ناقدان برجسته تاجيكستان درکانون نویسندگان اين كشور تشکیل شده بود، به عنوان بهترین رمان های دوران 20 سال استقلال تاجیکستان معرفی شدند.

به گفته پروفسور مصباح الدین نرزی قول، منتقد و استاد دانشگاه ملی تاجیکستان این دو رمان به دلیل تناسب موضوع و محتوا، زبان غنی و تحلیل و بررسی دقیق نویسندگان آن‌ها از میان ده ها رمانی که در طول 20 سال استقلال توسط نویسندگان این کشور تالیف شده بهترین رمان های این دوره معرفی شدند. به گفته نرزی قول بسیاری از آثار این کشور هر چند به اسم رمان معرفی می شوند، ولی پاسخگوی تقاضای ژانر رمان نیستند و باید نقد ادبی جدی درباره آن‌ها اعمال شود. 

ارون کوهزاد ، متولد سال 1937 است و تا کنون آثاری متعددی منتشر کرده که شامل «راه گردنه»، «پسند دره»، «کین خمار»، «یک روز دراز» ، «روز بسیار دراز» و «تقویم رهگم» است. وی در سال 1996 برای رمان «بندی آزاد» برنده جایزه ادبی رودکی تاجیکستان شد.

عبدالحمید صمد متولد سال 1947؛ از نویسندگان صاحب نام تاجیکستان و معاون کانون نویسندگان این کشور است که «شاخ چنار»، «بعد از سر پدر»، «پیاله شکسته»، «اسب بابا»، «کاسه دور»، «میدان» و «داداش عاشق» از مهم ترین نوشته های او محسوب می شوند.

گزارشگر:شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها