شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
«زن و بازيابي هويت حقيقي» بر اساس بيانات رهبر انقلاب

كتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» با بهره‌گیری از گزیده‌ سخنرانی‌ها و پیام‌های آيت‌الله خامنه‌اي درباره مسايل مختلف حوزه زنان، توسط انتشارات انقلاب اسلامي منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله خامنه‌اي، این كتاب كه همزمان با برگزاری نشست راهبردی «زن و خانواده» منتشر شده است، به تبیین مسايل مختلف مربوط به حوزه زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع گوناگون، به‌ويژه جوامع اسلامی و جوامع غربی مي‌پردازد.

در بخشی از مقدمه‌ این كتاب آمده است: «استكبار جهانی در كنار حمایت از جنبش‌های فمینیستی، القای جهانی‌سازی یعنی تبدیل همه عالم به دهكده‌ای كوچك و واحد را متمم فاعلیت خویش ساخت تا هرچه سریع‌تر بر طراحی ساختار هویتی مطلوب خویش و جهان‌شمولی تئوری‌ها و خواسته‌هایش نایل آید.» 

كتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ زن در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در چهار بخش توسط جمعی از محققان و پژوهشگران زیر نظر موسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است.
 
بخش نخست این كتاب به «كلیات مباحث زن و خانواده» در چهار فصل پرداخته است. در بخش دوم، موضوع «سیمای زن در بعد فردی» در پنج فصل بررسی مي‌شود. «سیمای زن در بعد خانوادگی» موضوع بخش سوم این كتاب است كه در هفت فصل تهیه و تدوین شده و عنوان بخش چهارم نيز «سیمای زن در بعد اجتماعی»  است. 

در بخشی از كتاب «زن و بازيابي هويت حقيقي» با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار گروهی از بانوان نخبه در آستانه‌ی سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در 13 تیر 1386 آمده است: «... این ما هستیم كه (به دنیای غرب) می‌گوييم شما به بشریت، عموما و به زن، خصوصا خیانت كرده‌اید؛ با كشاندن زن و مرد به وادی ابتلايات جنسی و برافروختن و دامن زدن به آتش زیاده‌روی‌های جنسی بی‌قانون و بی‌نظم در جامعه، آوردن زن به شكل متبرج به وسط میدان.» 

كتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» به تازگي توسط انتشارات موسسه انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی) و همزمان با برگزاری نشست راهبردی «زن و خانواده» وارد بازار كتاب كشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها