دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶
«آيه‌ ايمان» به كتابفروشي‌ها راه يافت

سيري در زندگي شهيد عبادالله عزت‌پژوه در قالب كتاب «آيه‌ ايمان» از سوي انتشارات صحيفه معرفت منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، «آيه‌ ايمان» توسط كانون فرهنگي، ديني ثقلين در 14 فصل كوتاه تدوين شده است. زبان نوشتاري كتاب به محاوره نزديك و هر فصل با آيه‌اي از قرآن كريم شروع شده است. 

در مقدمه كتاب آمده است: «نوشتار حاضر نمونه‌اي از «تاريخ شفاهي» است و در سبك نگارش به داستان‌هاي بسيار كوتاه (ميني‌مال) نزديك است با اين تفاوت كه به خاطر ترجيح واقعيت‌نگاري و مستندنويسي بر سبك‌گرايي افراطي ـ كه گاه مانع بيان خيلي از واقعيت‌ها مي‌شود ـ برخي از خاطراتي كه مايه داستاني نداشته‌اند نيز آورده شده تا با تلفيق محتواي موجود با اين سبك ـ كه در نوع خود دشوار است ـ همزمان با تصوير فضاها و جريان‌هاي مختلف مربوط به انقلاب، به شخصيت شهيد عباد هم پرداخته شود؛ يعني مخاطب در حالي به مطالعه احوالات و خصائص شخصيتي شهيد مي‌نشيند كه در فضاي آن روزها خود را مي‌بيند و تصور مي‌كند.»

در بخشي از كتاب «آيه‌ ايمان» و به نقل از آنان كه زندگي و شهادت عبادالله عزت‌پژوه را به ياد دارند آمده است: «اهل نوشتن بود. از صبح كه بلند مي‌شد، تمام كار‌هايش را مي‌نوشت. با آن كه خيلي مشغله داشت ولي اين فرصت را هم از دست نمي‌داد. عكس هم زياد داشت. با خيلي‌ها. با مقام معظم رهبري، شهد آيت‌الله صدوقي، شهيد آيت‌الله مدني و امام جمعه شهيد كرمانشاه و ... در ايام شهادتش اين دفتر و خاطرات و عكس‌ها را گذاشتيم براي تماشاي عموم.»

عبادالله عزت‌پژوه از چهره‌های موثر در مبارزات انقلاب اسلامي در استان گیلان و موسسان سپاه پاسداران این منطقه بوده است. وي دوم فروردین 1361 در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسيد و در قطعه شهدای باغ رضوان رشت به خاك سپرده شد.

كتاب «آيه‌ ايمان» در قطع پالتويي و 134 صفحه، با شمارگان 3 هزار نسخه و بهاي 15000 هزار ريال از سوي انتشارات صحيفه معرفت به بازار كتاب آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط