دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷

انجمن ناشران و وزیر فرهنگ و میراث نیوزلند از یک میلیون دلار کمک هزینه برای نویسندگان و ناشران نیوزلندی از سوی دولت این کشور خبر دادند تا بتوانند در نمایشگاه 2012 فرانکفورت هرچه قدرتمندتر ظاهر شوند.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) به نقل از وکسی نیوز، در جریان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، کشور نیوزلند به عنوان میهمان افتخاری سال آینده این نمایشگاه معرفی شد. به همین خاطر دولت این کشور بودجه یک میلیون دلاری را برای حضور باشکوه و پر رنگ این کشور در نمایشگاه فرانکفورت اختصاص داد. 

با اختصاص این بودجه، در عرصه ترجمه کتاب‌های بیشتری به زبان‌های دیگر ترجمه خواهد شد تا به معرفی ادبیات نیوزلند کمک بيشتري كند.

«تانیا هکه» مدیر پروژه نیوزلند گفت: نمایشگاه فرانکفورت سکویی بی‌نظیر است که ما بر روی آن ظاهر می‌شویم. این بودجه به حضور نیوزلند در رویدادهای ادبی آلمان در سال 2012 کمک خواهد کرد و آثاري ادبي بيشتري از كشور نیوزلند به آلمانی ترجمه و در عرصه بین‌المللی معرفي خواهد شد. 

وی افزود: نخستین رویداد ادبی آلمان نمایشگاه کتاب لایپزیک در مارس 2012 است که به معرفی و نمایش آثار 9 نویسنده نیوزلندی شامل «الیزابت ناکس»، «پائولا موریس»، «بن ساندرز»، «آنتونیا استیگ»، «کایل میوبرن»، «جنی پاتریک»، «باربارا اوینگ»، «کیت کمپ» و «دمیان ویلکینز» خواهد پرداخت که از محل همین کمک هزینه اجرا خواهد شد. 

«کوین چپمن» مدیر انجمن ناشران نیوزلند گفت: نمایشگاه کتاب لایپزیک بهترین زمان برای اجرای برنامه‌های ما خواهد بود و ما با ارايه کاتالوگ‌هایی در این نمایشگاه به معرفی نیوزلند و آثار نویسندگان این کشور خواهیم پرداخت تا پیش زمینه‌ای برای نمایشگاه کتاب 2012 فرانکفورت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها