یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
«آيين راست‌پويي» به بازار كتاب راه مي‌يابد

«آيين راست‌پويي» با عنوان فرعي «ترجمه كتاب مرآة الرشاد» اثر شیخ عبدالله مامقانی با ترجمه و نگارش احمد پرنیانی به زودي از سوي انتشارات دليل ما منتشر خواهد شد. اين نوشتار مجموعه وصاياي اخلاقي شيخ مامقاني را دربر دارد.-

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل ما در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر عنوان كرد: كتاب «آيين راست‌پويي» سفارش‌ها و توصيه‌هاي مولف به فرزندان خود و فرزندان شيعه در راستاي رسيدن به كمال و صلاح اخلاقي را عنوان مي‌كند. 

وي افزود: احمد پرنیانی، مترجم كتاب در فصلي جداگانه نگاهي به زندگينامه «شیخ عبدالله مامقانی» مولف اثر و «مرحوم شيخ محي‌الدين مامقاني» محقق آن دارد و جايگاه علمي، معنوي و اخلاقي آنها را همراه با نام تاليفاتشان ذكر مي‌كند. 

مسعودي با اشاره به اين كه «متن نوشتار حاضر مي‌كوشد در خلال بخش‌هايي به اصول پنج‌گانه اعتقادي بپردازد»، گفت: مولف اثر در سفارشات خود مباحثي مانند موضوع اطاعت خداوند، پرهيز از گناه، روش‌هاي اين اعمال و جلوگيري از تباه كردن عمر را بازگو مي‌سازد. گزيده‌اي از سجاياي اخلاقي، در فضيلت دانش‌اندوزي، سفارش‌هايي در امور معيشت و نكو زيستن از ديگر مباحث اخلاقي و توصيه‌هاي اين نوشتارند. 

مدير علمي انتشارت دليل ما درباره ويژگي‌هاي متن اين اثر يادآور شد: مترجم كتاب بر آن شده است بدون ايجاد خلل و خدشه به اصل كتاب با ترجمه‌اي آهنگين و مسجع و افزودن سخناني از نثر و نظم حكيمان، زمينه‌هاي اثر بخشي مضامين اين كتاب را ارتقا بخشد. 

انتشارات دليل ما نخستين چاپ كتاب «آيين راست‌پويي؛ ترجمه كتاب مرآة الرشاد» را در 384 صفحه وزیری در واپسين مراحل نشر دارد و تا چند روز آينده آن را روانه بازار كتاب خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط