شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
انتشار تازه‌هاي «دليل ما» در آستانه عيد غدير

انتشارات دليل‌ما در آستانه عيد غدير خم دو كتاب «حضرت زهرا(س) مادر فضيلت‌ها» و «غدير عيد برتر» را منتشر مي‌كند.-

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر عنوان كرد: نخستين كتاب اثري از عباس اسماعيلي‌يزدي است كه زندگي و فضايل حضرت زهرا(س) را در پنج بخش بررسي مي‌كند.

وي معرفي مادر زهرا(س) حضرت خديجه(س) و جريان خلقت و ولادت حضرت زهرا(س) را از نخستين مباحث اين كتاب عنوان كرد و گفت: مولف اين نوشتار با پرداختن به موضوع ازدواج و سيماي آن حضرت(س) در خانه ،به برخي از رفتارهاي علمي ايشان كه مي‌تواند الگويي براي تمامي بانوان باشد، اشاره مي‌كند.

مسعودي فضايل و كمالات اخلاقي فاطمه زهرا(س)، بررسي آيات و روايات مربوط به ايشان، تبيين اتفاقات بعد از رسول خدا(ص) و جانشيني امام علي(ع) تا شهادت حضرت زهرا(س) را از ديگر مطالبي نام برد كه مخاطبان اين كتاب با آنها آشنا مي‌شوند.

 وي گفت: از مهم‌ترين مسايل مرتبط با دخت نبي‌اكرم(ص) مي‌توان به ماجراي فدك و خطبه فدك اشاره كرد كه در اين كتاب نيز عنوان شده‌اند. همچنين اين كتاب با شرح اتفاقات منجر به شهادت فاطمه زهرا(س) مي‌كوشد بر احوالات آن حضرت(س) در روزهاي واپسين كه به مراسم خاكسپاري شبانه ايشان انجاميد، مروري داشته باشد. 

مدير علمي انتشارات دليل‌ما كتاب «غدير عيد برتر» نوشته مهدي صدري را اثر ديگر اين مركز نام برد كه قرار است از فردا(22 آبان) توزيع آن در كتابفروشي‌ها آغاز شود. وي گفت: اين كتاب متن و ترجمه چهل حديث در فضيلت و اهميت بزرگداشت غدير را دربر دارد. 

وي روايات اهل بيت‌(ع) درباره اهميت غدير و گزيده آداب غدير را از ديگر مباحث اين كتاب عنوان كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط