چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳
مواد اولیه گران‌تر از محصولات چاپی وارداتی است

نايب رييس اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ با اشاره به مشکلات فعالان صنعت چاپ در حوزه صادرات، گفت: در میان صنایع مختلف از صنعت چاپ هيچ حمايتی نمي‌شود، حتي به مواد اوليه مورد نیاز این صنعت نیز گمركي مي‌خورد و در نتيجه مواد اوليه، از محصولات چاپي وارداتي گران‌تر تمام مي‌شود.-

بابك عابديني به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت:‌ يكي از بحث‌هاي اصلي سازمان توسعه تجارت در سال جهاد اقتصادي این است که همه بخش‌هاي توليدي بايد محصولات خود را با محوريت صادرات توليد كنند و دستگاه‌هاي دولتي نیز بايد ابزار صادرات را فراهم كنند.

وی ادامه داد: بارها خواسته‌ایم که گمرکي مواد اولیه صنعت چاپ حذف شود، اما دولت تصويب كرده هر گونه اقدامي كه باعث حذف منابع درآمد دولت شود، نبايد انجام شود؛ با توجه به این‌که برداشتن گمرك ممكن است منابع دولت را كاهش دهد، اين كار انجام
نمي‌شود. این تناقض‌ها موجب بر هم ریختن معادلات شده است.

عابدینی با بیان این‌که مواد اوليه چاپ و بسته‌بندي داخلي پاسخگوی نیاز فعالان این حوزه نیست، اظهارکرد: فعالان این حوزه معمولا بیش از 30 درصد هزینه گمرك پرداخت مي‌كنند و قیمت این مواد با هزینه حمل و نقل و ... در پایان حدود 50 تا 60 درصد از قيمت تمام شده بيشتر مي‌شود.

وی تصریح کرد: چندی پیش برای انجام یک کار سفارشی، مقوا وارد كرديم که با هزینه حمل و نقل از بندرعباس به تهران حدود 30 درصد از قیمت اولیه بیشتر شد.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، با بیان این‌که هزینه کار چاپی تولیدی برای یک چاپخانه‌دار، بسیار گران است، یادآور شد: با این گرانی ایران چگونه می‌خواهد با کشورهای همسایه رقابت صادراتي داشته باشد و در این میان بخش عمده بازارهای صادراتی را از آن خود کند، معتقدم مسوولان و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف باید با درایت و برنامه‌ریزی راهکاری برای این موضوع بیندیشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها