دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴

«آلبرت اوسترمایر» نویسنده آلمانی برای مجموع آثار ادبی خود جایزه «ولت» سال 2011 را 4 نوامبر (13 آبان) در برلین دریافت می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در بیانیه هیات داوران آمده است : آلبرت اوسترمایر همانند معدود نویسندگان هم نسلش، یک شاعر به تمام معنای کلمه است. برخورد یک اندازه او با زبان در عرصه های رمان، شعر و نثر نشان از قدرت بالای صورت بندی و تخیل وی دارد. موضوع‌هاي او همواره اصیل و قابل اطمینان است و سبک او به لحاط احساسی تصدیق شده است. او در آخرین رمان خود با نام «خورشید سیاه، می‌درخشد» صدایی منحصر به فرد را ایجاد کرده است. 

جایزه ادبی «ولت» یادآور «ویلی هاس» است که در سال 1925 نشریه ادبی «دنیای ادبیات» را راه‌اندازی کرد. این جایزه از سال تاسیس خود یعنی سال 1999 به ترتیب به برنهارد شلینک، امره کرتز، پت بارکر، لئون دوینتر، جفری اویگنیدس، آموس اوز، یاسمین رضا، رودیگر سافرانسکی، دانیل کلمان، هانس کایلسون، فیلیپ راث و کلود لانسمان اهدا شده و اوسترمایر سيزدهمین برنده این جایزه است که در تاریخ 13 آبان در جریان مراسمی رسمی در مرکز «اکسل اشپرینگر» برلین این جایزه 10 هزار یورویی را دریافت خواهد کرد. 

اعضای هیات داوران امسال این جایزه متشکل از لرد «گئورگ وایدنفيلد» ناشر بریتانیایی، «برنهارد شلینک» نویسنده و پروفسور علم حقوق، دکتر «راشل سالاماندار» ناشر نشریه «دنیای ادبیات» و دکتر «تیلمان کراوس» سردبیر ادبی نشریه «ولت» تشکیل بود. 

«اوسترمایر» متولد 30 نوامبر 1967 در مونیخ است. او در 16 سالگی علاقه خود به ادبیات را کشف کرد و پس از اخذ دیپلم در رشته زبان‌شناسی در دانشگاه «لودویگ ماکسیمیلیانز» مونیخ تحصیل و نخستین دفتر شعرش را در سال 1988 منتشر کرد. او تا کنون آثار ادبی متعددی در رمان و شعر به رشته تحریر درآورده که از جمله آن ها می‌توان به «تاتر هرتکور» 2000 ، «تقاطع دره مرگ» 2000 ، «آخرین تماس» 2000 ، «99 درجه» 2001 ، «زبان پدری» 2002 ، «از جنس شن» 2003 ، «دقایق سیاه» 2007 و «آینه آبی» 2009 اشاره کرد. 

اوسترمایر دروازه بان تیم ملی فوتبال نویسندگان کشور آلمان نیز هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها