یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
«داستان فكر ايرانی» بار ديگر منتشر شد

«علي‌اصغر سيد‌آبادي» دبير مجموعه‌ي «داستان فكر ايراني» از بازچاپ اين مجموعه‌ي 9 جلدي توسط انتشارات افق خبر داد.

ايبنا نوجوان: «داستان فكر ايراني» مجموعه‌اي 9 جلدي درباره‌ي تاريخ فكر ايراني است كه نخستين بار در سال 1386 منتشر شد.

سيدآبادي كه مسؤوليت دبيري مجموعه را به عهده داشت، در اين باره گفت: «مجموعه‌ي داستان فكر ايراني درباره‌ي تاريخ ايران است كه دو جلد آن با عناوين «تولد دوباره» و «ايران در آستانه‌ي تغيير» را من نوشته‌ام. انتشارات افق در هفته‌ي جاري اين مجموعه را براي دومين بار منتشر مي‌كند.»

علاوه بر سيدآبادي، «محمدهادی محمدی»، «شکوه حاجی‌نصرالله»، «حسين بُكايي»، «حميدرضا شاه‌‌آبادي»‌، «حسين شيخ‌رضايي» و «محسن هجري» در نگارش كتاب‌هاي اين مجموعه همكاري داشته‌اند.

«تولد دوباره» جلد سوم مجموعه‌ي «داستان فكر ايراني» محسوب مي‌شود كه سيدآبادي آن را نوشته است و در آن به چگونگي ورود اسلام به ايران، مسلمان شدن ايرانيان و تاثير اسلام بر ادبيات و هنر مي‌پردازد. 

از دوگانگی ایرانی تا یکتاپرستی ایرانی، روییدن شعله از خاکستر، علوم اسلا‌می از خشت اول، نگاهی به اسلا‌م از دو پنجره، کفر و ایمان، از جندی شاپور تا خانه‌ي حکمت و زبان فارسی از خاموشی تا تولد دوباره از فصل‌های این کتاب هستند.

«ايران در آستانه‌ي تغيير؛ از حمله‌ي افغان‌ها تا مشروطه» هشتمين جلد اين مجموعه است كه نگارش آن هم به عهده‌ي سيدآبادي بوده. او در اين كتاب تاريخ ايران از سقوط صفويان تا دوره‌ي سلطنت ناصرالدين شاه قاجار را بررسي كرده است. 

اصلا‌حات ایرانی، تقسیم قدرت میان دین و دولت، جزیره‌های جدید و جزیره‌های قدیم، مکتب‌خانه‌های قدیم و مدرسه‌های جدید، هوای تازه و هنر در اسارت دربار از فصل‌های این کتاب هستند.


نويسنده‌ي «روزها ديوها از آدم‌ها مي‌ترسند» دو كتاب ديگر را نيز براي چاپ، به انتشارات افق سپرده است. 
«سرگذشت شعر در ايران» يكي از آن‌هاست كه نويسنده در آن با توجه به نيازهاي نوجوانان سرگذشت شعر و تاثير آن بر جامعه را بررسي كرده است.

«سرگذشت شعر در ايران» عناوين يكي از مجموعه‌هايي است كه انتشارات افق آن را منتشر مي‌كند.
«سرگذشت نقاشي در ايران»، «سرگذشت نمايش در ايران» و «سرگذشت موسيقي در ايران» برخي ديگر از عناوين اين مجموعه هستند كه به ترتيب توسط «پرويز براتي»، «رضا آشفته» و «عزت‌الله الوندي» نوشته شده‌اند. 

«سبيل پدربزرگ حرف گوش نمي‌كند» رمان ديگري از سيدآبادي است كه حال و هوايي فانتزي دارد و انتشارات افق آن را منتشر مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها