دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
قصه‌اي از «كلر ژوبرت» در ایران نمایشی می‌شود

داستان «خداحافظ راكون پير» اثر كلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی، در ایران به یک نمایش صحنه‌ای تبدیل شد. اثری با اقتباس از این داستان، با دراماتورژي فهيمه ميرزاحسيني براي اجرا در جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان آماده مي‌شود.-

فهیمه میرزاحسینی به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: «كلر ژوبرت» نويسنده فرانسوي مقیم ایران، قصه «خداحافظ راكون پير» را به فارسي نوشته كه این اثر از سوي كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان منتشر شده است.

وي با بيان اينكه در قصه مفهوم مرگ به زيبايي توضيح داده شده، اظهار کرد: من نيز هميشه به دنبال اين بودم كه مسايل مرگ را به شكلی متفاوت و شيرين براي كودكان شرح دهم. از اين رو با اقتباس از اين قصه و تبديل آن به نمايشنامه به خواسته‌ای كه داشتم، رسيدم.

ميرزاحسيني درباره مراحل اقتباس از اين اثر بيان کرد: قصه‌ها فقط قصه‌اند و ابعاد نمايشي در آن‌ها زياد نيست چون نويسنده قصد ندارد نمايشنامه بنويسد كه تماشاگری آن را روي صحنه ببيند. اين قصه نيز همين ويژگي را داشت ولی ابعاد و عمق آن قابليت و پتانسيل اقتباس نمایشی را داشت.

اين نمايش توسط «سيما ميرزاحسيني» كارگرداني مي‌شود و در مرحله طراحی و ساخت براي حضور در جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان است. 

كلر ژوبرت، نویسنده 49 ساله فرانسوي است و در ايران زندگي مي‌كند. او در ايران 9 كتاب و در فرانسه و لبنان نيز نزديك به 20 كتاب تاليف و ترجمه كرده است. نخستين كتاب این نویسنده را دفتر نشر فرهنگ اسلامي سال 1375 با عنوان «درخت سوخته» منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط