یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
كتاب «سربازان ارتش در جنگ» تدوین مي‌شود

محمد بداقي، مشغول تدوين كتابي با عنوان «سربازان ارتش در جنگ» است. نقش سربازان احتياط نيروي زميني ارتش در سال‌هاي دفاع‌مقدس در اين اثر، بازگو خواهد شد._

بداقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)  با اعلام اين خبر اظهار كرد: سربازان نيروي زميني، بالاترين آمار شهدا و همچنين حضور در جبهه‌هاي دفاع مقدس را دارا هستند.

وي افزود: حدود 600 هزار سرباز ارتشي در طول سال‌هاي دفاع‌مقدس جنگيده‌اند كه از اين ميان، حدود 37 هزار تن به شهادت رسيده‌اند. البته اين آمار در مراكز پژوهشي مختلف نوسان دارد.

اين نويسنده دفاع‌مقدس كه ميانگين سني سربازان نيروي زميني ارتش در سال‌هاي جنگ را حدود 18 سال برآورد كرده خاطرنشان كرد: اين جوانان در روزهاي دشوار جنگ، به دفاع از ميهن خود پرداخته‌اند، اما در هيچ كتابي به نقش آن‌ها اشاره نشده است.

محمد بداقي با اشاره به نقش سربازان احتياط در دوران دفاع‌مقدس گفت: سربازان احتياط كه دوران خدمتشان به پايان  رسيده بود و به زندگي عادي خود برگشته بودند، با يك فراخوان در روزهاي آغازين جنگ، به خدمت برگشتند و باعث افزايش توان نظامي ايران شدند.

وي تبيين نقش سربازان ارتش در پيشبرد دفاع‌مقدس را يكي از اهداف خود در تدوبن كتاب «سربازان ارتش در جنگ» اعلام و تصريح كرد:‌ اين اثر، حضور سربازان ارتشي در جبهه‌ها و نقش آنان در جنگ را به تصوير كشيده است.

خالق كتاب «پدر بزرگ» در پايان يادآوري كرد: براي انتشار كتاب «سربازان ارتش در جنگ» با معاونت احتياط نيروي زميني ارتش و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس ارتش(ساحادم) گفت‌وگو كرده‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط