دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
كتابي درباره قدرت در فهرست آموزشی مدرسه آمریکایی باقي ماند

هیات امنای دبیرستانی در مریل از ایالت ویسکانسن آمریکا با حذف کتاب مناقشه برانگیز «مونتانا-1948» از فهرست کتاب‌های جنبی دانش آموزان دبیرستانی و همچنین خارج کردن آن از کتابخانه های دبیرستان مخالفت کرد.-

به گزاش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از دبليواس‌آ نيوز، هیات امنای دبیرستان مریل با 6 رای موافق و 2 رای مخالف به باقی ماندن کتاب «مونتانا 1948» در فهرست کتاب های جنبی این دبیرستان رای داد و با 8 رای موافق و بدون مخالف تاييد كرد که کتاب یاد شده در کتابخانه این دبیرستان باقی بماند. در این کتاب مسایل مربوط به استفاده غیرقانونی از قدرت و مسایل غیراخلاقی مورد بحث قرار گرفته که در ویسکانسن وجود دارد.

بیل جاير رییس هیات امنای مدرسه بعد از صدور رای، آن را نهایی و پایان بحث درباره این کتاب اعلام کرد. جائر گفت: ما کتاب را از نظر سیاستگذاری و همچنین از نظر کتاب بودنش، بررسی کردیم . این آخرین بررسی موضوع بود.

مخالفان کتاب در جریان این اعلام رای حدود یک ساعت دلایل خودشان را علیه آن اعلام کردند، از جمله اینکه این کتاب به خاطر مسایل اخلاقی برای دانش آموزان مناسب نیست و همچنین در روند رشد ذهنی آنها اخلال ایجاد می‌کند. حدود 11 نفر از مخالفان در طول این جلسه دلایل مخالفتشان را بیان کردند.

در مقابل، مخالفان ممنوع شدن کتاب معتقد بودند که دبیرستان باید به قوانین ایالتی درباره جلوگیری سانسور کتاب‌ها متعهد بماند. آنها همچنین به مسایل مربوط به آزادی بیان و به رای دادگاه عالی ایالتی اشاره کردند که طبق آن، هیات امنای مدارس به آسانی و به خاطر مخالفت با محتوای کتاب ها نمی‌توانند آنها را از فهرست آموزشی مدارس حذف کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها