دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
ارسال 168 عنوان كتاب به دبيرخانه نمايشگاه ياد يار مهربان

موسسه نشر و تحقيقات «ذكر» يكصد و شصت و هشت عنوان كتاب را به دبيرخانه نهمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» ارسال كرده است. حدود يكصد و شانزده اثر از ميان اين عناوين، چاپ نخست‌اند.-

حميدرضا سيدناصري، مدير مسوول انتشارات ذكر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: بيشترين آمار كتاب‌هاي ارسالي به دبيرخانه نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان به حوزه كودك و نوجوان با حدود يكصد و شصت عنوان كتاب مربوط مي‌شود.

وي ادامه داد: از ميان آثاري كه در طول سال‌هاي 1388 و 1390 براي نخستين بار به چاپ رسيده‌اند و به دبيرخانه نمايشگاه ياد يار مهربان ارسال شده‌اند، مي‌توان به مجموعه پنج جلدي «درس‌هايي از زندگي پيامبران»، مجموعه پنج‌ جلدي «قصه‌هاي حيوانات در قرآن» و كتاب‌هاي «قصه شيرين نماز» و «من نماز را دوست دارم» از مجموعه كتاب‌هاي «كودك و نيايش» اشاره كرد.

مدير مسوول انتشارات ذكر گفت: مجموعه سه جلدي «فكر كن، پيدا كن»، «بگذار خودم ياد بگيرم، تو فقط راهنمايي‌ام كن»، «زيستن چگونه است؟»، «صحيفه انقلاب» از ديگر عناوين كتاب‌هايي محسوب مي‌شوند كه در صورت تاييد از سوي كارشناسان نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان، در اختيار علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

سيدناصري با بيان اين كه انتشارات ذكر اكنون مراحل ثبت‌نام و معرفي كتاب‌هاي منتشر شده در دو سال گذشته و سال جاري‌ را سپري مي‌كند، يادآور شد: امسال ناشران به دليل محدود شدن تعداد سال‌هاي انتشار كتاب از سوي متوليان برگزاري نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان، با مشكل عرضه كتاب‌هاي مناسبي كه در سال‌هايي غير از سال‌هاي مشخص شده به چاپ رسيده‌اند، مواجهند. بنابراين، بخش وسيعي از اين كتاب‌ها در انتشارات انبار مي‌شوند و از معرض ديد علاقه‌مندان در نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان پنهان مي‌مانند كه اين امر به نظام تعليم و تربيت كشورمان و معرفي كتاب‌هاي مفيد ناشر آسيب مي‌زند.

موسسه نشر شهر با مشاركت سازمان فرهنگي ـ هنري شهرداري تهران و معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان را همزمان با هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط