دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
آماده همكاري براي حفظ و نشر ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس هستيم

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: اين سازمان آمادگي كامل دارد توان مالي، فني و تخصصي خود را براي احداث، تجهيز و راه‌اندازي موزه‌ها و يادمان‌هاي دفاع مقدس كه منجر به معرفي، حفظ و نشر ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس مي‌شود، در اختيار بنياد حفظ آثار قرار دهد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، روح‌الله احمدزاده كرماني در جلسه مشترك با سردار محمد باقرزاده، رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، با بيان اينكه مفاهيم ناب دفاع مقدس بخشي از حافظه تاريخ بشريت محسوب مي‌شود از ثبت ملي ميراث معنوي دفاع مقدس خبر داد و گفت: در تلاش هستيم تا ميراث معنوي دفاع مقدس را با اصلاحيه‌اي در كنوانسيون 2003 ميراث معنوي يونسكو، جهاني كنيم.

معاون رييس جمهور افزود: با ارايه پيشنهاد به يونسكو و الحاق آن به كنوانسيون 2003 مفاهيم دفاع مقدس براي همگان در سراسر نقاط جهان به‌عنوان يك ميراث معنوي، ماندگار و پايدار خواهد شد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي كشور گفت: دوران دفاع مقدس به عنوان يك گنجينه و ذخيره ناب از ارزش‌هاي الهي و انساني، يك عامل مهم حفظ هويت ديني و ملي ماست كه بايد با امكانات و ابزارهاي گوناگون مفاهيم و ارزش‌هاي آن را حفظ، تبليغ، ترويج و حتي در سطح بين‌الملل ماندگار و پايدار كنيم.

وي در ادامه با اشاره به طرح احداث موزه و يادمان‌هاي دفاع مقدس در 31 استان كشور گفت: اين موزه‌ها و يادمان‌ها قابليت اين را دارند كه به عنوان نقاط هدف و محورهاي گردشگري استان‌ها مطرح و مورد بازديد عموم گردشگران قرار گيرند.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس نيز با شرح يادمان‌هاي 31 گانه استان‌هاي كشور خواستار بهره‌گيري از توان كارشناسي و تخصصي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در جهت اصلاح، تكميل و تجهيز اين يادمان‌ها شد.

سردار باقرزاده اظهار كرد:‌ فعاليت‌هاي پژوهشي خوبي در بنياد انجام شده است كه اگر توان پژوهشي سازمان ميراث فرهنگي نيز به آن اضافه شود شاهد نتايج مثبت و آثار ارزنده‌اي در اين حوزه خواهيم بود. 

وي با اشاره به برگزاري اردوهاي راهيان نور جنوب و غرب كشور گفت: راهيان نور شرق كشور نيز در دست برنامه‌ريزي است كه با توجه به اينكه يك برنامه خاص گردشگري و با رويكرد خاص است، مي‌توان از توان و ظرفيت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز در اجراي هر چه بهتر و پربارتر اين برنامه‌ها استفاده برد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها