جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
رفع چالش‌هاي جامعه‌شناسي معرفت با آيات قرآن

«جامعه‌شناسي معرفت در قرآن» عنوان كتابي است كه نويسنده آن مي‌كوشد به سوالات مهم حوزه جامعه‌شناسي معرفت با استفاده از آيات قرآن پاسخ دهد. اين كتاب از سوي موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) منتشر خواهد شد.-

محمدرضا روحاني، مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي پژوهشي امام خيمني(ره) در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر را بيست و سومين كتاب اين انتشارات در حوزه جامعه‌شناسي برشمرد.

وي يكي از مهم‌ترين اهداف نويسنده در نگارش اين اثر را پاسخ به برخي از پرسش‌هاي مطرح در حوزه جامعه‌شناسي معرفت با رويكرد قرآني دانست و گفت: نظريه‌پردازي، معرفت و جامعه و همچنين تحليل‌هاي جامعه‌شناختي معرفت موضوعات فصل‌هاي اين كتابند.

روحاني ادامه داد: نويسنده اين كتاب درصدد است، با استفاده از آيات قرآن، به پرسش‌هاي مهم حوره جامعه‌شناسي معرفت را كه بيشترين توجه جامعه‌شناسان را به خود معطوف داشته است، تا حد توان پاسخ دهد.

به گفته روحاني، در اين كتاب تنها به آيات و ظواهر آنها استناد نشده است، بلكه علاوه بر آن، مفهوم آيات با نظريه‌هاي جامعه‌شناسي مقايسه شده‌اند.

مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) يادآور شد: هماهنگ كردن مفاهيم و اصطلاحات قرآن با مفاهيم علوم انساني جديد به ويژه در حوزه جامعه‌شناسي معرفت، يكي از مشكلات عمده تحقيقاتي است كه نظير آن در اين اثر ديده مي‌شود.

وي شيوه تحليل محتوا را روش پژوهشي نويسنده اين اثر معرفي كرد و گفت: اين اثر به بهاي 34000 ريال تا چند روز آينده از سوي انتشارات موسسه آموزشي پژوهشي امام خيمني(ره) منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط