سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

سومین فیلم سینمایی با اقتباس از مجموعه کودکانه «سامس» نوشته «پل مار» ساخته می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، پس از فیلم های «سامس – فیلم» و «سامس در خطر» ، فیلم «سامس در خوشبختی» سومین فیلمی است که با اقتباس از این مجموعه مشهور کودکانه ساخته می‌شود.
 
در این فیلم تازه كه زمان اکرانش در سینماهای اتریش پایان مارس 2012 خواهد بود، همچون دو فیلم دیگر «الریخ نوتن»، «کریستینه اوراشپروخ» ، «آگلایا سیسکوویتس» ، «اوا متس» ، «آرمین روده» و «آگوست سیرنر» در نقش های اصلی ظاهر می‌شوند.
 
برای نوشتن فیلمنامه این فیلم «پل مار» با «الریخ لیمر» تهیه کننده این فیلم همکاری می‌کند. 

اين در حالي‌ست كه رمان «سامس در خوشبختی» سپتامبر 2011(مهر) در انتشارات «اوئتینگر» منتشر و در ماه نوامبر (آبان) نيز در نمایشگاه کتاب وین به نمایش گذاشته می‌شود.
 
قرار است «گرالد فوتافا» بازیگر تئاتر در تاریخ 11 نوامبر 2011 (20 آبان) در ساعت 15 در بخش کتاب کودکان نمایشگاه کتاب وین به روخوانی این رمان بپردازد. 

«پل مار» نویسنده، تصویرگر، مترجم ، فیلمنامه نویس و نویسنده تئاتر متولد 13 دسامبر 1937 است. او به خاطر نوشتن مجموعه کتاب‌های «سامس» به شهرت رسیده و تا کنون جوایز زیادی را نصیب خود کرده است. «سامس» موجودی شبیه کودکان است که دارای بینی پوزه مانند، صورتی با نقطه‌های آبی، موهای قرمز رنگ، پاهای قورباغه‌ای و شکمی طبل مانند است.
 
«پل مار» تا کنون کتاب‌های «هفته‌ای پر از یکشنبه ها»، «سامس یکشنبه بازمی‌گردد» ، «نقطه تازه‌ای برای سامس»، «یک سامس برای مارتین تاشن بیر» ، «سامس در خطر»، «عمو آلوین و سامس» را با محوریت این شخصیت کودکانه به رشته تحریر درآورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها