دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
نويسنده‌ی نوجوان، جايزه‌ی گاردين را به خانه برد

يك پسر نوجوان 10ساله، جايزه‌ي مسابقه‌ي داستان‌نويسي 247 كلمه‌اي سايت گاردين را دريافت كرد.

ايبنا نوجوان: «اتان گيبونز» جايزه‌ي مسابقه‌ي داستان‌نويسي 247 كلمه‌اي سايت گاردين را به دست آورد. اين داستان با موضوع خاطرات يكي از نگهبانان ملكه‌ي انگلستان نوشته شده است.

پيش از اين، سايت گاردين در فراخواني از نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌نويسي دعوت كرد داستاني بنويسند كه به همراه عنوان آن بيش از 247 كلمه‌ نشود.

«نيل‌ گي‌من» يكي از داوران اين مسابقه نيز داستاني خواندني با همين تعداد كلمه در سايت قرار داد بود. اين نويسنده‌ي كتاب‌هاي كودك و نوجوان داستان «نگهبان» را به عنوان اثر برگزيده‌ي اين مسابقه اعلام كرد.

«اتان گيبونز» 10 ساله، داوران اين مسابقه را شگفت‌زده كرد و يك كتاب‌خوان الكترونيك كيندل را به عنوان جايزه با خود به خانه برد. شايد روزي داستان برگزيده‌ي اين نويسنده‌ي نوجوان را در قالب كتاب بخوانيد، اما تا پيش از آن، مي‌توانيد اين اثر برگزيده را همين جا مطالعه كنيد؛ اما قبل از آن بد نيست بدانيد عنوان داستان (نگهبان) به انگليسي «گاردين» است كه با سايت برگزاركننده‌ي اين مسابقه همنام شده است. 


«نگهبان»
اين‌روزها، ايستادن در اينجا به من اين شانس را داده است كه سال‌هاي گذشته‌ را مرور كنم.

نخستين روز كاري‌ام را به ياد مي‌آورم. يك بعدازظهر آفتابي در سال 1960 بود. تازه يك لباس قرمز خريده بودم كه معلوم شد با رنگ لباس فرم جديدم هماهنگ است. يك كت كوتاه سربازي با رنگ قرمز ارغواني با گل‌دوزي‌هاي طلايي، همراه با رنگ سفيد براق و يك شمشير پهن و دسته بلند در دستانم ظاهرم را تكميل كرده بود.

الان حدود بيست و دو سال است كه به ملكه خدمت مي‌كنم؛ اما هنوز نخستين ديدارم را با او به ياد دارم. بيش از هرچيز نرمي دستكش‌هاي سفيد و زيبايش در ذهنم مانده است.
ما چطور خاطرات ماندگارمان را انتخاب مي‌كنيم؟

ملاقات من و ملكه بسيار كوتاه بود. او آرزو كرد در شغل جديدم خوب ظاهر شوم و به سمت نگهبان بعدي رفت.

بيست و پنج سال بعد از اين ملاقات، من در حالي كه هنوز كتي به رنگ قرمز ارغواني بر تن دارم اينجا ايستاده‌ام.

شغلِ من جالب‌ترين شغل دنيا نبود؛ اما كار ارزش‌مندي بود. كار من حفاظت از تاج جواهر نشان سلطنتي انگلستان بود كه در صندقي امن در برج لندن نگهداري مي‌شود؛ اما حالا در سن هفتاد سالگي، درد كمر و پاهايم امانم را بريده است و به تنها چيزي كه فكر مي‌كنم اين است كه اين كت قديمي قرمز رنگ را از تن درآورم و دورتادور كشور سفر كنم و حتي شايد به فرانسه بروم. 

«ويل مورفوت»، «جاناتان نيري»، «اليويا كرو»، «اتان وايلد» «آمليا داولينگ» ديگر برگزيدگان اين مسابقه‌ي داستان‌نويسي هستند. در روزهاي آينده ديگر داستان‌هاي برگزيده‌ي اين رقابت را در صفحه‌ي ايبنا نوجوان بخوانيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط