سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
طرح معرفی کتاب‌های شاخص در گونه‌های مختلف

معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در اقدامی جدید و به منظور گسترش کتاب و کتابخوانی درکشور طرح معرفی کتاب‌های شاخص در گونه‌های مختلف را به اجرا در خواهد آورد.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از  روابط عمومی معاونت امورفرهنگی، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اعلام این خبر افزود: این طرح برای نخستین بار و با تاسی از رهنمود های مقام معظم رهبری برای گسترش و ترویج کتابخوانی در جامعه و ترغیب مردم به خرید و مطالعه کتب ارزشمند و مفید به اجرا در خواهد آمد. 

وی ادامه داد: در این طرح ماهانه ۱۰ عنوان کتاب مفید از سوی این معاونت برای مطالعه اقشار مختلف جامعه و مخاطبان عمومی معرفی می‌شود. 

دری گفت: در این طرح شاخصه معرفی کتاب بر مبنای هویت دینی و ملی پی ریزی خواهد شد.
 
معاون امور فرهنگی پیامدهای طرح معرفی کتاب را ایجاد اطمینان در خانواده‌ها به دلیل معرفی از سوی وزارت ارشاد و ارزش گذاری برای کتاب‌خوانی در نهادها و ارگان‌ها دانست و افزود: همچنین این طرح در نهایت به گسترش توزیع کتاب‌های مناسب در کشور و افزایش شمارگان و تشویق برای برگزاری مسابقات کتابخوانی خواهد انجامید.
 
وی گفت: با اجرایی شدن این طرح از هفته آینده٬ قطعا ناشران و نویسندگان و پدیدآورندگان کتا‌ب‌هاي مناسب و ارزشمند حمایت می‌شوند و زمینه دسترسی آسان تر به کتاب‌های مورد نظر نیز فراهم خواهد شد.
 
دری عملیاتی شدن طرح و تاثیرگذاری این موضوع را در گرو همدلی و همکاری رسانه های کشور ازجمله رسانه ملی دانست و خواستار حمایت جدی خبرنگاران حوزه کتاب از این طرح شد. 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: این طرح از هفته آینده بصورت ماهیانه به اجرا در خواهد آمد و این رویه را در ادامه به معرفی کتاب به‌صورت هفتگی تبدیل خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط