سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷

رمان «شامل همه» نوشته «دوریس دوریه» نویسنده و فیلمساز آلمانی تازه‌ترین رمان راه یافته به جمع ده رمان پرفروش هفته بود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، این رمان که در 248 صفحه در انتشارات «دیوژنس» منتشر شده از مکان سیزدهم به مکان نهم صعود کرد و داستاني را تابستان کشور اسپانیا روایت می‌کند که طی آن چهار فرد کاملا متفاوت با هم به جستجوی بخش آفتابی زندگی یا همان خوشبختی هستند. اما سوال اینجاست که آيا می‌توان از این فرصت زندگی مانند برخورداری از فرصت یک سفر تفریحی استفاده کرد؟ 

«دوریس دوریه» متولد سال 1955 در هانوفر است که پس از اخذ دیپلم یک دوره طولانی اقامت را در آمریکا گذراند و در رشته تئاتر و بازیگری در کالیفرنیا و نیویورک تحصیل کرد و در نهایت تصمیم گرفت در پشت دوربین به كار بپردازد. وی با بازگشت به آلمان فعالیتش در عرصه فیلم و تلویزیون را آغاز کرد و همزمان به انتشار داستان‌های کوتاهی پرداخت که بارها و بارها با جوایز متعدد از آنها قدرداني شد. نخستین رمان این نویسنده با عنوان «اکنون چه می‌کنیم؟» ماه‌ها در این کشور پرفروش بود. «دوریه» در مونیخ زندگی می‌کند. 

در هفته ای که گذشت «جوسی آدلر اولسن» نویسنده جنایی نویس دانمارکی با دو رمان «رستگاری» و «هتک حرمت» مکان ها اول و دوم این جدول را در اختیار داشت و مکان های بعدی را رمان های «زیباترین خطای زندگی من»، «کنترلچی»، «حامی»، «کوفته سیب زمینی زمستانی»، «زنبور کودن»، «ضربه کاری» و «برای عجله کردن وقت ندارم» در اختیار داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها