جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
شاعر ملی جدید آمریکا انتخاب شد

«فیلپ لوین» به عنوان ملک الشعرا یا شاعر ملی آمریکا انتخاب شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، این شاعر قرار است کار خود را از اکتبر(مهر) آغاز کند. او که جایزه پولیتزر را در کارنامه اش دارد، برای جزییاتی که در شعرهایش به آن ها می پردازد و نیز اشعار شخصی اش درباره طبقه کارگر شناخته شده است. 

کتابخانه کنگره با اعلام این خبر گفت «لوین» 83 ساله، جانشین «دبلیو.اس.مروین» دیگر شاعر برنده پولیترز خواهد شد. ملک الشعرا که در مجموع 35 هزار دلار حقوق دریافت می کند، تا ماه می آینده (اردیبهشت) این سمت را برعهد خواهد داشت. ریچارد ویلبور، جوزف برادسکی و رابرت پیتسکی از شاعرانی هستند که پیش از این ، این عنوان را کسب کرده بودند. 

لوین در این باره گفت: «من آدم چندان بی ادبی نیستم اما اول فکر کردم هی این تو نیستی، تو یک مرد پیر قدیمی هستی. اما بعد تلنگری به خودم زدم و فکر کردم این تویی. می توانی با مردم وسیع تری حرف بزنی و این همه چیزی ست که در همه این سال ها در انتظارش بودی». 

لوین که افتخارهای ادبی متعددی نصیبش شده بیش از هر چیز به عنوان یک شاعر شناخته می شود. او زاده دیترویت است و وقتی جوان بود در صنایع اتومبیل سازی این منطقه کار می کرد. او در سال 1995 جایزه پولیتزر را دفت کردریا و در سال 1991 جایزه کتاب ملی را از آن خودش کرد. 

شاعر ملی چند وظیفه رسمی برعهده دارد که شامل تشویق طیف بیشتری از مردم به پروژه های شعری چون پروژه 180 شعر بیلی کالینز است که به تشویق شعرخوانی در مدرسه ها و دبیرستان های سراسر آمریکا می پردازد تا پروه رابرت هاس که کنفرانس هایی درباره طبیعت نوشتن است می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها