یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵

«رئاليزم جادويي»، نوشته محمدجواد جزيني،‌ كتاب ديگري است كه در ادامه مجموعه كتاب‌هاي آشنايي با گونه‌هاي داستان كوتاه انتشارات «نيلوفر سپيد» به زودي به چاپ مي‌رسد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، جزيني درباره اين اثر پژوهشي كه به گفته او براي همه علاقه‌مندان ادبيات داستاني نوشته شده، توضيح داد: در اين اثر تلاش شده كه گونه داستان‌هاي كوتاه رئاليزم جادويي و زمينه‌هاي پيدايش آن در جهان بيان شوند.

وي افزود: تا به حال اين تصور وجود داشته كه ريشه داستان‌هاي رئاليزم جادويي در آمريكای لاتین است، ‌ولي پاره‌اي پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه اين گونه ادبيات در آلمان و كشورهاي اروپايي و در سايه مكتب سوررئاليزم شكل گرفت. 

اين داستان‌نويس در ادامه تصريح كرد: در بخش‌هايي از اين كتاب،‌ ريخت‌شناسي داستان رئاليزم جادويي تحليل شده و ريشه‌هاي پيدايش آن در غرب و بالندگي و تحول آن در آمريكاي لاتين و نيز وضعيت آن در ايران مورد بحث قرار گرفته است.

به گفته جزيني، اين مجموعه كتاب‌ها براي همه گروه‌هاي  علاقه‌مند به ادبيات داستاني تاليف مي‌شوند و هر مجلد آن حدود 100 صفحه است. 

از اين مجموعه تا به حال دو كتاب «آشنایی با گونه‌های داستان کودک» و «داستان پليسي» منتشر شده اند.

«ريخت‌شناسي داستان‌هاي ميني‌ماليستي» اثر پژوهشي مفصل جزيني است كه در حال حاضر آماده انتشار است.

وي در اين كتاب به زمينه‌ها و سير پيدايش داستان‌هاي ميني‌مال در جهان و نمونه‌هاي مختلفي از تاريخ ادبيات كهن ايران، تا دوره مشروطه و دهه‌هاي قبل از انقلاب كه به باور او نگارش داستان‌هاي ميني‌مال روندی جدي‌تر يافته، پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط