یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵

«سیبیله لویچاروف» به عنوان برنده جایزه ادبی «ماری لوییز فلایسر» ایالت بایرن آلمان به ارزش 10 هزار یورو برگزیده شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران این جایزه، این نویسنده 57 ساله را به عنوان یکی از مطرح‌ترین و خلاق ترين نویسندگان معاصر آلمانی زبان، شایسته دریافت این جایزه دانسته است.
 
«لویچاروف» در 16 آوریل 1954 در اشتوتگارت از پدری بلغاری و مادری آلمانی زاده شد. وي در همين شهر رشد کرد و در سال 1972 دبیرستان را به پایان رساند. پس از آن در دانشگاه آزاد برلین به تحصیل در رشته علوم دینی پرداخت و در دوران تحصیلش مدت یک سال را در شهرهای بوئنوس آیرس و پاریس گذراند. 

پس از پایان تحصیلاتش، او در یک آژانس تبلیغاتی به عنوان حسابدار مشغول فعالیت شد و از سال 2000فعالیت خود را به عنوان نویسنده آغاز کرد. موفقیت ادبی او در عرصه نویسندگی با دریافت جایزه ادبی اینگبورگ باخمن اتریش در سال 1998 برای روخوانی گزیده‌ای از رمانش با نام «پونگ» آغاز شد. او در در سال 2007 جایزه «ماری لوییز کاشنیتس» را دریافت کرد و در سال 2009 برای رمان «آپوستولوف» جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک را برد و از سال 2010 نیز به عضویت آکادمی هنر برلین درآمد.

از این نویسنده علاوه بر رمان های «پونگ» و «آپوستولوف» چند اثر دیگر نیز منتشر شده که رمان های «مونت گومری» 2003 ، «کانسوماتوس» 2006 ، «شاعری به عنوان کودک» و «بلومنبرگ» 2011 از جمله آن‌ها هستند. 

«ماری لوییز فلایسر» كه اين جايزه به يادش اهدا مي‌شود، نویسنده‌اي آلمانی است كه در 23 نوامبر 1901 در اینگول اشتات متولد شد و 2 فوریه 1974 در ابندا چشم از جهان فروبست. شهر زادگاه این نویسنده از سال 1981 تا کنون در روز تولد وی به اهدای یک جایزه ادبی همنام با این نویسنده اقدام می‌کند.
 
«لویچاروف» در 23 نوامبر 2011 (2آذر) در شهر «اینگول اشتات» این جایزه را دریافت می کند. از برندگان سال های گذشته این جایزه می‌توان به هرتا مولر نویسنده برنده جایزه نوبل ادبی، گرت هایدن رایش و فرانتس ژاور کروئتس اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها