چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
همه نهادها برای تحقق منویات رهبری بکوشند

بهمن دري، معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در نخستين همايش معاونان و كارشناسان امور فرهنگي استان‌هاي سراسر كشور كه صبح امروز چهارشنبه (5 مرداد) در ساري آغاز شده است، با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري، گفت: براي تحقق مطالبات ايشان نياز به بازنگري جدي در برنامه‌هاي حوزه فرهنگي است و در این کار همه نهادها باید همکاری کنند./

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) از ساری، دري در اين همايش با تاكيد بر مسوول بودن تمام نهادهاي كشور در ترويج فرهنگ كتابخواني، گفت: تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي متولي فرهنگ كتابخواني نيست البته اين سخن به اين معنا نيست كه از مسووليت و وظايف خود شانه خالي می‌كند.

وي ادامه داد: مساله با اهميت ترويج كتابخواني، احساس مسووليت‌هاي تمام نهادها را طلب مي‌كند. بنابراين بايد با ايجاد هماهنگي در انجام فعاليت‌ها با همكاري سازمان‌هايي چون صدا و سيما، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهادهاي ديگر، نسبت به اين مهم اقدام شود.

دري با بيان اينكه بيش از 70درصد فرمايشات مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ به كتاب اختصاص دارند، اظهار داشت: قطعا خلق آثار ارزشمند هنري چه در سينما و چه در تئاتر منوط به سرمايه‌گذاري و حمايت جدي از كتاب است. جامعه‌اي كه به كتاب بها مي‌دهد به طور يقين در همه حوزه‌ها موفق عمل خواهد كرد.

وي عملياتي شدن تفاهم‌نامه‌‌هاي استاني را تحقق آرمان‌هاي پيش‌بيني شده براي نظام دانست و بيان داشت: برگزاري اين همايش با حضور كارشناسان و معاونان اداري كل استان‌ها، براي عملياتي شدن اين تفاهم‌نامه‌هاست.

دري تصريح كرد: اميدوارم اجراي بند بند اين تفاهم‌نامه‌ها كه با هدف تمركززدايي و تكثير فعاليت فرهنگي و فراگيري برنامه‌ها در سراسرکشور منعقد شده‌اند، بتواند در ترويج كتابخواني موثر واقع شود.

معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان، با افتخار آميز بودن اهتمام مقام معظم رهبري به مقوله كتاب و كتابخواني، افزود: بايد دغدغه‌ها و مطالبات ايشان در حوزه فرهنگ پاسخ داده شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تمام تلاش خود را براي اين موضوع به كار خواهد گرفت.

اين نشست در سالن‌هاي همايش هتل سالار شهر ساری، در حال برگزاري است و خبرهاي تكميلي درباره آن متعاقبا منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها