سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
سعيدي: بايد براي مولفان آثار ارزشمند انگيزه ايجاد كرد

احمد سعیدی، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان، با اشاره به دغدغه‌هاي اخیر مطرح شده توسط مقام معظم رهبري در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: براي رونق بازار كتاب بايد براي مولفان آثار ارزشمند ايجاد انگيزه كنيم./

سعيدي به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در زمينه بحث كيفيت كتاب‌ها، بايد حمايت‌هاي لازم به منظور افزايش سطح كيفي و محتوايي آثار انجام شود و در عين حال جذابيت‌هاي لازم را براي مخاطبان به‌وجود آورد.

وي ادامه داد: در بسياري از حوزه‌ها، نگارش كتاب‌ها متناسب با استاندارهاي لازم نيست و نياز به روان‌نويسي و استفاده از شيوه‌هاي تازه تاليف كاملا احساس مي‌شود.

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان تصريح كرد: در زمينه محتواي كتاب‌ها همچنين بايد بسترهاي مطالعاتي را با حضور همه فعالان حوزه نشر آماده كنيم تا در همه سنين شوق و رغبت مطالعه نهادينه شود.

سعيدي افزود: به نظر مي‌رسد كتابخانه‌هاي نهادهايي چون دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه آن‌چنان كه بايد تجهيز نشده‌اند و تنها شكلي شعاري دارند و كاربرد اصلي آن‌ها ناديده گرفته شده است.

به گفته سعيدي،‌ راهكار مناسب براي ترويج بيشتر كتابخواني، در پيش گرفتن سياست‌هاي انگيزشي ميان مولفان و مخاطبان به شكل توامان خواهد بود.

مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح چهارشنبه هفته گذشته (۲۹ تیر) در دیدار جمع کثیری از کتاب‌داران، جایگاه مطالعه و شمارگان کتاب‌ها را برای کشوری چون ایران ناکافی دانسته و خواستار همت بیشتر همه مسوولان برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط