سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
نخستين گردهمایی متولیان عرصه چاپ و کتابخوانی برگزار می‌شود

بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازبرگزاری نخستين گردهمایی متولیان عرصه چاپ و نشر و کتاب‌خوانی و مدیران و مسوولان عالی رتبه حوزه کتاب و کتابخانه‌ها و دست اندرکاران فرهنگی کشور خبر داد و این اقدام را به منظور تحقق رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری عنوان کرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دری با اعلام این خبر افزود: این نشست با هدف بازنگری جدی و ایجاد حرکتی جدید و فراگیر برای ترویج کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مفید و سالم به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان بزودی برگزار خواهد شد.
 
دری این اقدام را به منظور تحقق رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: باید تلاش خود را برای بهره گیری از ظرفیت‌های جمعیت گسترده جوان برای گسترش توجه به کتاب‌های مورد نیاز جامعه وکتابخوانی و به تعبیر مقام معظم رهبری همراه با فکر و تدبر، بکار گیریم.

معاون امور فرهنگی با تاکید بر سیاستگذاری واحد در امر کتابخوانی به منظور حلقه اتصال فعالیت‌های فرهنگی در مقوله کتاب و همچنین با استقبال از تکثر در اجرای فعالیت‌های فرهنگی کشور، گفت: باید برای بازنگری جدی در این عرصه و بهره‌مندی از دیدگاه‌های متولیان تولید و چاپ کتاب نشستی موثر با متولیان و دست اندرکاران حوزه کتاب برگزار کنیم.

دری برنامه ریزی کوتاه مدت٬ میان مدت و بلندمدت را از اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد و ادامه داد: به‌زودی نشستی نیز با مسوولان نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه ملی، وزارت آموزش پرورش، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی ،جهاد دانشگاهی و... باحضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط