شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
صادق كرميار در حال تدوین رمانی دربار ه امام رضا(ع) است

صادق كرميار، نویسنده شایسته تقدیر جایزه جلال آل‌احمد، اين روزها در حال نگارش رماني درباره امام رضا(ع) است. وی اين رمان را براساس تجربه‌ای «شخصي و جمعي» دانست و آن را روايتي امروزي از آدم‌هايي بيان كرد كه به مشهد مقدس سفر مي كنند و متحول می‌شوند./

 كرميار به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: اين رمان كه احتمالا «زيارت» نام مي‌گيرد، داستان روز است. در اين اثر شرح حال آدم‌هايي امروزي در نسبت ديدگاهای‌شان درباره امام رضا (ع) توصيف مي‌شود.

وي افزود: اين كتاب كه در حال حاضر فصل‌هاي ميانی آن را مي‌نويسم، بيانگر احساسات و دريافت‌هاي انسان‌هايي است كه با سفر به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، به گونه‌اي متحول شده و در اين رفت و آمد تحولاتي در شخصيت و زندگي‌شان پيدا مي‌شود. 

نويسنده «ناميرا» که سال 1389 برای این کتاب به عنوان شایسته تقدیر جایزه‌ جلال آل‌احمد انتخاب شد، همچنين تصريح كرد: در اين داستان موضوع هايي مانند تاثيرگذاري امواج و فضاي معنوي حرم مطهر امام رضا(ع) بر اقشار مختلف انسان‌ها، از نگاه جوانان و آدم‌هاي جامعه پيرامونمان بخشي از محور اصلي روايت است.  

صادق كرميار متولد 1338 تهران،‌ نويسنده و فيلمساز است. او فارغ‌التحصيل رشته الهيات دانشگاه آزاد اسلامی است و نخستين داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند.

این نویسنده در سال 1369 مجموعه داستانی با نام «فرياد در خاكستر» منتشر کرد و بعد از يك سال، مجموعه داستان نوجوانانه او به نام «انتقام در اردوگاه» نيز زير چاپ رفت. نخستين فيلمنامه سينمايي كرميار به نام «كوسه‌ها» در سال 1375 ساخته شد.

فيلم «سجده بر آب» و «جان سخت» و چند مجموعه تلويزيوني نيز از ديگر آثار او در زمينه فيلمسازي اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط