شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
واكاوي منتقدانه تاريخ جمعيت اخوان‌المسلمين

همزمان با اوج‌گيري جريان خيزش اسلامي كشورهاي منطقه، كتاب «تاريخ جمعيت اخوان‌المسلمين از آغاز تا امروز» با حضور مترجم اثر در سراي اهل قلم نقد و بررسي مي‌شود. اين نشست با همكاري گروه كتاب ماه تاريخ خانه كتاب برگزار خواهد شد./

خديجه معصومي، كارشناس ارشد تاريخ جهان كه دبيري اين جلسه را بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره عنوان كرد: تمركز اصلي اين برنامه بر دومين جلد اين مجموعه استوار است كه به تازگي توسط كتاب ماه علوم اجتماعي به چاپ رسيده است. 

وي جمعيت‌شناسي اخوان‌المسلمين در مصر و حركت‌هاي اين گروه كه در دو مرحله از صحنه سياست‌هاي مصر حذف شده بودند و اكنون با تغييرات جديد در اين عرصه حضور دارند را از جمله موضوع هاي اين نشست خواند و افزود: اكنون اخوان‌المسلمين به عنوان يكي از جنبش‌هاي اسلامي قوي در كشور مصر فعاليت دارد.

دبير اين جلسه با اشاره به اين كه به دليل خيزش‌هاي اسلامي منطقه و تغييراتي كه در شيوه و رويكردهاي گروه اخوان المسلمين ايجاد شده است، بررسي اين كتاب را برگزيديم، اظهار كرد: اكنون كتاب «تاريخ جمعيت اخوان المسلمين از آغاز تا امروز» در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و دانشكده روابط بين‌الملل به عنوان متن آموزشي تدريس مي‌شود. 

معصومي با تاكيد بر اين كه توجه اصلي برنامه فردا(دوم مرداد ماه) بر دومين جلد اين مجموعه است، تصريح كرد: نخستين جلد اين كتاب با بررسي تاريخچه اخوان‌المسلمين به ارزيابي فعاليت آنها در دوره‌‌هاي گوناگون مي‌پردازد. جلد دوم به تمامي زيرمجموعه‌ها و تشكيلات اخوان‌المسلمين، افكار آنها و راه‌حل‌هايي توجه دارد كه در موقعيت‌هاي گوناگون طرح كرده‌اند.  

كارشناس ارشد تاريخ جهان، يادآور شد: در اين جلسه آيت‌الله سيدهادي خسروشاهي، مترجم كتاب، محمدحسين سلطاني‌فر، معاون اداره خليج فارس در امور خارجه و حجت‌الله جودكي، دانشجوي دكتراي رشته ارتباطات اسلامي حضور دارند و به ارايه آراي خود درباره اين اثر خواهند پرداخت.

نشست نقد و بررسي كتاب «تاريخ جمعيت اخوان المسلمين از آغاز تا امروز» يك‌شنبه(دوم مرداد ماه) از ساعت 17 تا 19 در سراي اهل قلم خانه كتاب به نشاني خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه نصير، شماره دو برگزار مي‌شود.

دومين جلد از كتاب «تاریخ جمعیت اخوان‌المسلمین از آغاز تا امروز» نوشته ریچارد میشل با ترجمه سیدهادی خسروشاهی فروردين ماه سال 90 منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط